"הצעת חוק שהונחה אתמול על שולחן הכנסת קובעת כי ההמתנה בתור בבנק לא תעלה על 10 דקות. לקוח שייאלץ להמתין יותר מפרק זמן זה יפוצה על-ידי הבנק בסכום כספי שתקבע ועדת הכלכלה של הכנסת מעת לעת. נשמע הזוי?... אך ככל שזה נשמע מופרך, במתקפת החקיקה הנוכחית נגד הבנקים ובאווירה האנטי-בנקאית השוררת בציבור, הצעה כזו יכולה לעלות לדיון ואף להתקבל".
את הטקסט הזה כתבנו כאן באפריל 2008, כדוגמה להצעת חוק הזויה ופופוליסטית של חברי כנסת.
עברו 20 חודשים, ומתברר כי המציאות מדביקה אותנו עם הצעת החוק החדשה של ח"כ כרמל שאמה, שמדיפה ריח חזק של פופוליזם וצועקת "אני חבר כנסת אלמוני ואני מחפש כותרת".
אגב, ח"כ שאמה היקר, למה בנקים דווקא? למה לא חברות התקשורת, חברות סלולר או קופות-החולים? האם ניסה ח"כ שאמה לאחרונה להתקשר למוקד הלקוחות של HOT?
בואו ניקח את ההיגיון הצרכני, הנלחם בבזבוז הזמן היקר של האזרח, צעד אחד קדימה.
הנה רעיון לח"כ שאמה: לפני שאתה קונס את הבנקים, בואו נחיל את רמות השירות המצוינות שאתה רואה לנגד עיניך קודם כל על הגופים הציבוריים. אולי, ח"כ שאמה, תגיש הצעת חוק לקביעת נורמות שירות במשרד ממשלתי או בעירייה? תקבע, נניח, שבמשרד הפנים ההמתנה בתור לא תארך יותר מ-10 דקות, שעירייה תענה לפונים אליה בטלפון תוך שתי דקות, או שמס הכנסה יפצה אותנו על המתנה ארוכה מדי לשירותיו.
אני מבטיח לך, ח"כ שאמה, שהכותרות שתזכה להן תהיינה גדולות לא פחות, והתועלת לאזרח רבה הרבה יותר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.