מדד אמון הצרכנים של ישראל בעריכת גלובס מחקרים, בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, עלה בינואר 2010 ב-3 נקודות ל-95.9 נקודות (1996 = 100). זאת לאחר ירידה של 1.1 נקודות במדד דצמבר 2009 ושל 4.3 נקודות בנובמבר.
בינואר התפרסמו נתונים שהצביעו על התרחבות הפעילות הכלכלית בישראל. נתונים חיוביים אלה מתקפים את התחושה שהכלכלה הישראלית שבה לצמוח. ואכן, המאזן נטו (אופטימיים מינוס פסימיים) של המשיבים על השאלה בדבר מצב המשק בהווה עלה בינואר ב-5.7 נקודות אחוז.
לעומת ביטחון הצרכנים בהווה, תחושתם לגבי העתיד ערטילאית. הסיבה לכך היא שהציבור יודע שהמיתון בישראל הסתיים, אך הוא רוצה לראות אם גם בצרכנים בחו"ל תדבק האופטימיות. למעשה, עלייה מהירה נוספת במדד הישראלי תלויה, במידה רבה, בהתפתחויות במשק הגלובלי.
בעינה נותרת ההערכה שהצריכה הפרטית בישראל תגדל גם במהלך במחצית הראשונה של 2010. סקר המדד, בעריכת מכון סמית, מגלה ש-32.2% מכלל המשיבים בינואר לא פסלו רכישת מוצר בן-קיימא (מקרר, מכונת-כביסה וכיוב') בששת החודשים הקרובים. שיעור כה גבוה נרשם לאחרונה רק בתקופת הגאות שהסתיימה ב-2007.
להורדת חוברת המדד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.