16 חודשים בלבד לאחר שיצא אל השוק הפך דפדפן
כרום של
גוגל לדפדפן האינטרנט השלישי במידת הפופולריות שלו, כשהוא מותיר מאחור את ספארי של חברת
אפל.
על-פי נתונים שפרסמה חברת מחקרי השוק Net Applications, הגיע נתח השוק של הכרום בדצמבר ל-4.63%, לעומת 4.46% לספארי. הדפדפן המוביל בשוק, אקספלורר של מיקרוסופט, המשיך לאבד פופולריות, ורשם ירידה של אחוז שלם בנתח השוק שלו בחודש שעבר.
למרות שהדפדפן ספארי ירד למקום הרביעי בדירוג, נתח השוק שלו גדל ב-0.1% בדצמבר לעומת נובמבר. הדפדפן השני בדירוג הפופולריות, פיירפוקס של מוזילה, איבד 0.1% מנתח השוק שלו, שעמד בדצמבר על 24.6%. הנתונים עלולים לעורר את דאגתה של מיקרוסופט. נתח השוק של אקספלורר עמד בחודש שעבר על 62.7%, כאשר בשיאו החזיק אקספלורר ביותר מ-90% משוק הדפדפנים. בששת החודשים האחרונים איבד אקספלורר בממוצע 0.94% מנתח השוק שלו, זאת לעומת אובדן ממוצע של 0.36% בחציון הראשון של 2009.
הירידה החדה בפופולריות של הדפדפן בולטת אף יותר לאור השקת גרסת אקספלורר 8 במארס 2009. אנשי מיקרוסופט קיוו להשיב באמצעות הגרסה החדשה את ההגמוניה שלהם על בשוק הדפדפנים על כנה אך בינתיים ללא הועיל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.