עוד בטרם הסתגלו נהגי המשפחתיות בישראל לנפח מנוע של 1.5 ליטר, מנסה סקודה לשבור את "מחסום ה-1.6 ליטר" המסורתי עם שני דגמים חדשים של האוקטביה, שמצוידים במנועים בנפח 1.2 ליטר ו-1.4 ליטר.
מדובר במנוע טורבו הזרקה ישירה ממשפחת ה-TSI של קבוצת פולקסווגן, שמייצרים הספק ומומנט גבוה יחסית לנפחם בשילוב של צריכת דלק נמוכה במיוחד והפחתה משמעותית בפליטה, שמקדמת אותם ל"קבוצות ירוקות" נמוכות.
מנוע ה- TSI בנפח 1.2 ליטר מייצר הספק של 105 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ, לעומת 15.1 קג"מ בגרסת ה-1.6 המסורתית שהספקה דומה. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית היא 16.9 ק"מ לליטר, לעומת 12.8 ק"מ לליטר ב-1.6 ופליטת ה-CO2 עומדת על 114 גרם לק"מ בלבד, ומציבה אותה בקבוצת "מיסוי ירוק" 4. על פי נתוני החברה גם התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש משופרת לעומת ה-1.6 ליטר ועומדת על 10.8 שניות בלבד בגרסה זו לעומת לעומת 14.1 שניות בגרסת ה-1.6 ל'.
מנוע ה- TSI "הגדול" בנפח 1.4 ליטר מייצר 122 כ"ס ומומנט מירבי של 20.3 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית של גרסת ה-1.4 היא 15.9 ק"מ לליטר והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 9.7 שניות בדרך למהירות מקסימלית של 202 קמ"ש.
גרסת ה"אמביאנט" הבסיסית של האוקטביה 1.2 ליטר תוצע במחיר שמתחיל ב-119,900 שקל ואילו גרסת ה-1.4 ליטר תעלה החל מ- 129,900 שקל. הגרסאות החדשות יוצאו במפרט זהה לדגמים הנוכחיים מלבד מספר עדכונים.
גרסאות ה-1.2 ל' וה- 1.4 ליטר יוצעו גם בגרסאות הסטיישן "אוקטביה Combi". מחיר גרסת הבסיס של הקומבי 1.2 TSI יעמוד על 129,900 שקל ואילו מחיר גרסת הבסיס של ה- 1.4ל' יחל ב-137,900 שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.