כזכור, אחרי לא מעט הודעות מוקדמות ולבטים הודיעה השבוע חברת טויוטה על הרחבת הקריאה לתיקונים (RECALL) בארה"ב. אמש הרחיבה את הקריאה גם לכלי רכב באירופה. הקריאה היא בעקבות אותה תקלה בדוושת המצערת, שבעטיה נקראו עד כה לתיקון מיליוני כלי רכב של החברה בארצות הברית והושבתו פסי ייצור שלמים. התקלה עלולה לגרום לכך שבנסיבות נדירות, כהגדרת החברה, דוושת התאוצה עלולה "להיתקע" במצב לחוץ חלקית או לחזור באיטיות למקומה.
לדברי טויוטה, הדבר קורה בשל שחיקה הדרגתית, שבשילוב עם תנאי אקלים ותפעול מסוימים גורמת להגדלת החיכוך במכניזם וכתוצאה קשה יותר ללחוץ על דוושת התאוצה. על פי הערכות החברה, הקריאה לתיקון באירופה עשויה להקיף כ-1.8 מיליון מכוניות אם כי עדיין אין נתונים סופיים.
עם זאת, לטענתה לא יהיה צורך בעצירת הייצור באירופה בשל העובדה, שכיום כבר לא משתמשים בחלקים שגרמו לתקלה. בכוונת החברה ליצור קשר עם הלקוחות, באמצעות סוכניה. עדיין לא ידוע כמה אם וכמה כלי רכב מקיפה התקלה גם בישראל, שמקבלת את רוב כלי הרכב שלה מיפן, אך ככל הנראה לא מדובר ביותר מכמה מאות.
רשימת הדגמים שמועמדים ל-RECALL כוללת:
טויוטה AYGO (לא מיובאת לישראל), מתאריכי ייצור פברואר 2005 עד אוגוסט 2009
טויוטה IQ (לא מיובאת לישראל), מתאריכי ייצור נובמבר 2008 עד נובמבר 2009
טויוטה יאריס מתאריכי ייצור נובמבר 2005 עד ספטמבר 2009
טויוטה "אוריס" מתאריכי ייצור אוקטובר 2006 עד 5 בינואר 2010
טויוטה קורולה מתאריכי ייצור אוקטובר 2006 עד דצמבר 2009
טויוטה VERSO מתאריכי ייצור פברואר 2009 עד 5 בינואר 2010
טויוטה אוונסיס מתאריכי ייצור נובמבר 2008 עד דצמבר 2009
טויוטה ראב 4 מתאריכי ייצור נובמבר 2005 עד נובמבר 2009
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.