ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה ביום א' השבוע את הצעת החוק של ח"כ מאיר שטרית, שבה תמך משרד התקשורת בראשות השר משה כחלון. לפי ההצעה, יחויבו חברות הסלולר להציע שירותים במודל של פרי פייד (pre paid). כלומר, לקוח יוכל לשלם סכום קבוע מראש עבור שירותי התקשורת שהוא צורך מהמפעילים.
שיטת הפרי פייד מקובלת מאוד בעולם הסלולר, ומאות אלפי מנויים עובדים לפיה. לרוב מדובר בלקוחות כגון ילדים, שהוריהם רוצים להגביל את השימוש של ילדיהם, או עובדים זרים שקונים מראש זמן אוויר לחיוג לחו"ל.
תעריפים הוגנים
כיום חברות הסלולר מאפשרות שימוש באמצעות כרטיסי חיוג מוגבלים בסכום שנקבע על-פי חברות הסלולר. הבעיה כיום היא שתעריפי השירותים בכרטיסים אלה גבוהים מאוד ביחס לתעריפים שמקבל מי שמחייג ללא כרטיסי החיוג.
הצעת החוק מבקשת לתקן עוולה זו, ולתת אפשרות לשלוט בהוצאות התקשורת ההולכות וגדלות של משפחות רבות. בתוך כך, הצעת החוק תאפשר למנויים ליהנות ממחירי שיחה הוגנים ובתשלום חודשי מוגבל וקבוע מראש.
הצעת החוק עברה פה-אחד, וניסיון להסתייגות מצד משרד המשפטים התקבל בהתנגדות רבה מצד שרים שנכחו בישיבה.
בהסבר להצעה צויין כי כיום הורים רבים משלמים לחברות הסלולר מחירים גבוהים, העלולים להגיע אף לאלפי שקלים, בשל השימוש במכשירי הטלפון הניידים של ילדיהם. חוסר השליטה על השימוש והמחיר שאותו יאלצו לשלם בסוף החודש, מכניס הורים רבים לחובות עתק לחברות הסלולר.
הצעת החוק תאפשר להורות לחברות הסלולר להגביל את התשלום החודשי בעד מכשירי הטלפון, ובלבד שהם המנויים - ועל כן המשלמים את החשבון עבור השיחות שנעשות ממנו והשירותים הניתנים בו.
בהתאם להצעת החוק, ברגע שהודיע מנוי על רצונו להגביל את התשלום החודשי בשל שירותים הניתנים בטלפון הנייד שלו - תחסום חברת הסלולר את כל השירותים הניתנים למנוי, לרבות שיחות, שימוש באינטרנט, שליחת מסרונים והורדות נתונים. אולם, חברת הסלולר לא תהיה רשאית להפסיק לספק למנוי שירותים שהמנוי אינו נדרש לשלם עבורם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.