שיתוף הפעולה של מיקרוסופט ויאהו בתחום החיפוש באינטרנט קיבל את האישור של משרד המשפטים האמריקני וכן של רשות ההגבלים העסקיים האירופאית, כך עולה מהודעת החברות היום (ה').
נזכיר, כי החברות הודיעו על שיתוף הפעולה בינהן ביולי 2009 ל-10 השנים הבאות, כחלק ממאמציהן המתמשכים של שתי החברות להילחם בשליטתה הבלתי מעורערת של גוגל בשוק החיפוש באינטרנט, על כל נגזרותיו, ובמיוחד שוק הפרסום המקוון.
החברות מצפות להשלים את העסקה עד סוף השנה, אם כי חלק מהנגזרים שלה ייכנסו גם לתוך השנה הבאה.
במסגרת ההסכם תשתמש יאהו במנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, בינג, באתר הבית שלה, ותעביר לידי מיקרוסופט את כל תחום מכירות הפרסום המקוון של שתי החברות. מרבית ההכנסות מהפרסומות יועברו ליאהו בעוד מיעוטן אל מיקרוסופט.
ההסכם עם יאהו אמנם יגדיל את הנתח של מיקרוסופט בשוק הפרסום המקוון, אך אנליסטים מטילים ספק בכך שהוא יסייע לערער את ההגמוניה של גוגל בתחום. מבקרי ההסכם טוענים שהוא אינו מבטיח ולו דולר אחד ליאהו בעוד שהוא מפנה את הדרך עבור מיקרוסופט להיות המתחרה הראשית של גוגל בשוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.