האם יתפנה הממונה על הגנת הצרכן לטפל באחת הבעיות המוכרות יותר לצרכן ישראלי ממוצע המבקש לצאת לנופש?
בעקבות פניות שהתקבלו בלשכת סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, פנה עו"ד יצחק קמחי למנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, ולמנכ"ל התאחדות בתי-המלון, שמואל צוריאל, בעניין פרסומים מטעים של בתי-מלון - בדרישה לפרסם באופן שקוף ותוך גילוי הפרטים המהותיים בעסקאות בענף התיירות, וכן לתקן את הפרסומים ואת דפי האינטרנט במקרים בהם קיימת הבעיה.
מהתלונות עולה כי בפרסומים שונים באתרי האינטרנט ובעיתונות בנושא תיירות-פנים, מצוין המחיר ללילה בבית-המלון. כאשר הצרכן פונה ומבקש להזמין חדר בהתאם לפרסום מתברר לו כי קיימות דרישות, מגבלות או תנאים מהותיים לעסקה שלא הובאו לידיעתו בפרסום, כמו דרישה למינימום לילות.
עו"ד קמחי מציין כי במקרים כאלה, בהזמנה של מספר לילות נמוך יותר מהנדרש הופך המחיר שפורסם במודעה ללא רלוונטי ומטעה. אסור לפרסם מחיר ללילה ללא סייגים ברורים כאשר לא ניתן לקבל את המחיר שפורסם ללילה בודד.
מודעת הפרסום, מדגיש קמחי, צריכה להכיל באופן ברור את הפרטים המהותיים לעסקה - ודרישה למינימום לילות בהחלט עונה להגדרה "פרט מהותי", כשאי-עמידה בדרישות אלה מהווה עבירה לכאורה על הוראות החוק.
סגנית השר נוקד, האחראית על תחום הצרכנות במשרד, אומרת כי "תנאי בסיסי לצרכנות הוגנת הוא שקיפות בפרסום. המכתב של הממונה על הגנת הצרכן נועד למנוע את הפער הקיים, לכאורה, בין הפרטים המופיעים במודעה לבין אלה הניתנים לצרכן, כאשר הוא מתקשר לסוכנות הנסיעות ולבתי-המלון".
לעת עתה הנחה עו"ד קמחי את החוקרים במחוזות המשרד לנקוט הליכים בהתאם לסמכות משרד התמ"ת נגד פרסומים עתידיים אשר מטעים את הציבור, זאת החל מחודש מארס 2010.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.