בפעם הראשונה מזה עשר שנים, מדד אמון הצרכנים של "גלובס", בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, חוצה את רף 100 הנקודות. המדד עלה בפברואר ב-5.6 נקודות לאחר עלייה של 3 נקודות בינואר וירידה של 1.1 נקודות בדצמבר. המדד הגיע בסוף פברואר ל-101.5 נקודות (1996 = 100).
עליית המדד החודש נובעת מהמשך השיפור בהערכת הציבור את המצב הכלכלי השוטף של המשק, והמצב הכלכלי האישי בעוד שישה חודשים. ברכיב המתייחס למצב הכלכלי בעוד שישה חודשים נרשמה ירידה קלה. מגמות אלה רומזות על אופטימיות ששבה ומתפרצת מחד, ומאידך על הססנות לגבי תפקוד המשק בעתיד הקרוב.
עוד מגלה סקר המדד, בעריכת מכון סמית, כי בכוונות רכישה של מוצרים בני קיימא נרשמה עלייה מ-32.2% מכלל המשיבים בינואר ל-33.2% מהם בחודש שהסתיים. זה החודש החמישי ברציפות בו נרשמת עלייה ברכיב זה, לאחר יציבות יחסית בחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר. שיעור הנכונות לרכוש מכוניות - חדשה או מ"יד שנייה" - ירד מ-16.8% מכלל המשיבים בינואר ל-16.4% מהם בפברואר.
לאור העליות במדד האמון והממצאים בנוגע לנכונות לבצע קניות לא שוטפות, נותרת בעינה ההערכה שהצריכה הפרטית תמשיך לגדול גם במהלך החודשים הראשונים של 2010. נציין, כי במחצית השנייה של 2009 נרשמה עלייה של 2.4% (קצב שנתי) בצריכה הפרטית לנפש למעט מוצרים בני קיימא, ושל 23.9% בצריכה לנפש של מוצרים בני קיימא.
להורדת חוברת המדד
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.