שר התחבורה, ישראל כץ, בודק דרכים לחייב נהגי משאיות לנסוע בכבישים העירוניים והבינעירוניים רק בשעות הלילה.
לפי הרעיון שהעלה השר, יוגבלו שעות הנסיעה של המשאיות לשעות 21:00 עד 6 בבוקר. התוכנית גובשה במשרד התחבורה בעקבות הצלחתו של פיילוט, שבו נאסרה נסיעת משאיות בשעות הבוקר בכביש מספר 1 בין תל-אביב לירושלים, בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש. הפיילוט אמור להימשך 6 חודשים, אך במשרד התחבורה מציינים כי כבר כעת מורגש שיפור בזרימת התנועה.
באיגוד נהגי התובלה הודיעו כי הם מתנגדים בחריפות לתוכנית, ואף איימו להשבית את כל תנועת המשאיות ברחבי הארץ. לעומתם, יו"ר איגוד המובילים בישראל, גבי בן הרוש, אמר ל"גלובס" כי מדובר ברעיון שלו, שאומץ על-ידי ועדת סיטרמן בתקופתו של שר התחבורה הקודם, שאול מופז. בן הרוש מציין כי הוא מתנגד להגבלת כל המשאיות לנהיגה בשעות הלילה, ותומך רק בהגבלת המשאיות המסיעות מטענים לנמלים ומהם.
לדבריו, ההצעה היא "מטומטמת - מי יקבל אותי? בעלי העסק, הסופרים והחנויות יבואו לקבל אותי בלילה? המשמעות היא להעביר את כל המשק לעבודה בלילה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.