הסוכנות לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) שהחלה בחקירה אינטנסיבית של הגורמים לתאונות ברחבי ארה"ב, גילתה כי פגמים בדוושות ההאצה של כלי רכב של פורד מוטורס וקרייזלר גרמו למותם של 32 איש.
59 מתוך 110 תאונות קטלניות שנבדקו על ידי הרגולטורים במשך 30 שנה נגרמו כתוצאה מההאצה בלתי רצונית של כלי רכב שלא נמכרו על ידי טויוטה , שקראה לחזרת למעלה מ-8 מיליון כלי רכב בשל חשש לפגמים בדוושות ההאצה ובבלמים של דגמים רבים של החברה.
בעשור האחרון, ה-NHTSA קיבלה יותר מ-15 אלף תלונות על האצה בלתי רצונית של כלי רכב וערכה 141 חקירות של התופעה מאז 1980. 112 חקירות הסתיימו ללא מסקנה חד משמעית.
בחקירות הקודמות, הסוכנות לבטיחות בדרכים בארה"ב הניחה כי התאונות אירעו לאחר שנהגים בלמו בפתאומיות את כלי הרכב לאחר שהבחינו בניידת משטרה ולכן לא בדקו את התלונות ברצינות. כעת, בעקבות הסקנדל הבטיחותי בטויוטה, הרגולטורים בארה"ב החלו לחפש אחר סיבות אחרות.
כאמור, נכון לעכשיו, הרגולטורים בארה"ב מצאו כי הפגמים הבטיחותיים ברכבי טויוטה גרמו למותם של 51 בני אדם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.