קבוצת משביר לצרכן סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם עלייה של כ-9% בהכנסותיה לכ-553.3 מיליון שקל, לעומת כ-506.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.
הגידול בהכנסות נבע מגידול בפעילות השוטפת של הקבוצה, מסניפים חדשים של רשת "המשביר לצרכן בתי-כלבו" שנפתחו במהלך 2009 ומהקדמת מכירות חג הפסח בעקבות עיתוי החג, הן במגזר בתי הכלבו והן בחברת קשרי תעופה.
את הגידול בפועל בנפח התנועה בחנויות הרשת ובפעילות הקמעונאית בסניפי הקבוצה ניתן ללמוד מנתון סך הפדיון של הפעילות הקמעונאית בסניפי הקבוצה (הכולל את סניפי המשביר לצרכן וסניפי ניו-פארם).
הפדיון ברבעון גדל והסתכם בכ-483 מיליון שקל, בהשוואה לכ-440 ברבעון הראשון של 2009. הפדיון הכולל בסניפים זהים (Same Stores Sales) הסתכם ברבעון הראשון של 2010 בכ-418 מיליון שקל, בהשוואה לכ-396 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.
הרווח הגולמי של קבוצת המשביר לצרכן גדל בכ-8.5% ברבעון והסתכם בכ-174.3 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של כ-160.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לבעלי המניות של קבוצת המשביר הסתכם ברבעון הראשון של השנה בכ-10.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שכלל גם הפרשות חשבונאיות חד-פעמיות בגין חברת ג'אמפ, שנכנסה להקפאת הליכים ונמכרה לרשת ML. הרווח מפעילות נמשכת הסתכם ברבעון הראשון בכ-11.4 מיליון שקל, בדומה לאשתקד.
קבוצת המשביר לצרכן מציגה את הכנסותיה בחלוקה למגזרים - בתי כלבו, קוסמטיקה ודראגסטורס, תיירות וייזום עסקי (הכולל את פעילות חברת מועדון 365, סיבוס ארוחות עסקיות והמכרז החדש של המדינה).
במגזר בתי-הכלבו הסתכמו ההכנסות ברבעון הראשון לכ-178.7 מיליון שקל, גידול של כ-12.2% לעומת כ-159.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. הגידול במכירות המגזר נובע מפתיחת סניפים חדשים והגדלת מכירות בסניפים הקיימים, שהושפעו גם מעיתוי חג הפסח.
הרווח התפעולי של מגזר בתי-הכלבו הסתכם ברבעון הראשון בכ-8.4 מיליון שקל, לעומת כ-9.2 מיליון שקל אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי במגזר בתי-הכלבו נובע בעיקרו הוצאות הקשורות לפעילות הסניפים החדשים שנפתחו במהלך 2009 וכן גידול בהוצאות הפרסום לאור עיתוי החג.
במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס, הכולל את רשת ניו-פארם ומחלקות הקוסמטיקה בסניפי המשביר לצרכן, גדלו ההכנסות ברבעון הראשון של 2010 לכ-258.3 מיליון שקל, לעומת כ-249.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. הגידול במכירות המגזר הושפע בעיקרו מעיתוי חג הפסח.
הרווח התפעולי במגזר הקוסמטיקה והדראגסטורס גדל בכ-6% לכ-5.5 מיליון שקל, בדומה לאשתקד. הרווח התפעולי למגזר כולל הוצאות הקשורות לפעילות הסניפים החדשים שנפתחו במהלך 2009 וכן גידול בהוצאות הפרסום לאור עיתוי החג.
במגזר התיירות עלו ההכנסות ברבעון הראשון של 2010 בכ-36% לכ-63.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מעלייה בפעילות חברת קשרי תעופה, הנובעת מהרחבת יעדי הטיסה, ומרכישת חברות המציעות פעילות תיירותית משלימה. מגזר זה, המתאפיין בעונתיות רבה וברבעון שלישי חזק, בו מרוכזים מרבית רווחי החברה, תרם הפסד תפעולי של כ-900 אלף שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במגזר ייזום עסקי, הכולל את פעילות חברת מועדון 365, חברת סיבוס ופעילויות נוספות, הסתכמו ההכנסות בכ-59.8 מיליון שקל, לעומת כ-56.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2009. הרווח התפעולי של המגזר הסתכם בכ-3.5 מיליון שקל, לעומת 5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע מהשפעות רה-ארגון ח- פעמיות שביצעה החברה השנה.
תזרים המזומנים של המשביר לצרכן מפעילות שוטפת נמשכת היה חיובי והסתכם בסך של כ-23.3 מיליון ברבעון הראשון של 2010.
ממאזן המשביר לצרכן עולה כי הונה העצמי של הקבוצה, המיוחס לבעלי המניות של המשביר לצרכן, עמד בסוף מארס 2010 על כ-129.8 מיליון שקל. בהקשר זה נציין כי בחודש אפריל אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בסך כ-13 מיליון שקל שישולם ביוני 2010.
בקופתה של המשביר לצרכן נכון ל-31 במארס 2010 מזומנים, שווי מזומנים, פיקדונות לזמן קצר ונכסים פיננסיים בסך של כ-52.5 מיליון שקל.
רמי שביט, המנכ"ל והבעלים של קבוצת המשביר לצרכן, מסר עם פרסום הדו"חות כי "ברבעון הראשון של 2010 שקדנו על פיתוח העסקי של מועדון 365, וביישום האסטרטגיה להפיכתו לפלטפורמה הקמעונאית המובילה בישראל. במסגרת זאת פרסמנו השבוע תשקיף מדף המאפשר לקבוצה לגייס הון וחוב, חתמנו על הסכם שיתוף-פעולה עם רשת אופיס דיפו, ובנוסף, הגשנו למשרד התקשורת בקשה לרשיון מפעיל סלולארי וירטואלי. אנו פועלים גם להרחבת הפעילות בשנה הקרובה לתחומי הפיננסים והרכב וממשיכים לשקוד על הקמת רשת הסופרמרקטים קוסט 365, שצפויה להתחיל לפעול כבר ב-2012".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.