בעקבות ההתפתחויות בימים האחרונים, בהם מנהלי רשתות שיווק הודיעו כי יפסיקו לשווק מוצרים המיוצרים בטורקיה תחת המותג שלהן, הודיע שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר כי הוא מסתייג מהחרמת מוצרים טורקיים.
"יש להפריד לחלוטין את הסחר מהתהליך המדיני; אל לנו לאפשר פוליטיזציה של נושא הסחר, אינני מוכן לקבל שימוש בחרמות כאמצעי לחץ פוליטי. כשם שיצאתי בתוקף נגד גילויי החרמות בעולם ובטורקיה בפרט, כך אני מביע את הסתייגותי מהיוזמה שנשמעה להחרים מוצרים טורקיים בישראל", אומר בן-אליעזר בהתייחסו לקריאות להחרים מוצרים מטורקיה.
מנכ״ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, פנה למנהלי רשתות השיווק הגדולות וביקש מהן לנהוג באחריות ובזהירות על מנת שלא להחריף את המצב הקיים. "אין ספק כי האירועים האחרונים גרמו לרגשות עזים בקרב אזרחי המדינה, אך על כולנו להביט קדימה ולצפות את השלכות הכבדות למעשים אלה, השלכות המהוות כדור שלג שבסופו של דבר יתורגם לפגיעה כלכלית חמורה יותר באזרחי המדינה", אומר קדמי.
ל"גלובס" נודע כי אל התמ"ת פנו בימים האחרונים חברות ישראליות רבות עם אינטרסים כלכליים בטורקיה הפוחדות מתוצאות ההחרמות של רשתות השיווק.
השר בן-אליעזר אמר עוד כי "אל לנו לתרגם את סערת הרגשות לצעדים אשר עלולים לגרור החרפה של המצב הקיים. הידרדרות שכזו תפגע גם בחברות ישראליות רבות, אשר למרות המשבר עדיין מקיימות יחסי מסחר פוריים עם טורקיה. מהלכים כאלה - אנו יודעים היכן הם מתחילים, אך אין לדעת כיצד יסתיימו".
השר קורא לחברות המקומיות לשים את הפוליטיקה בצד ולחזור בהן מההצהרות שנשמעו ביממה האחרונה. "הסחר הבינלאומי הינו אחד הגשרים העיקרים ביחסים בין מדינות, ועלינו לעשות הכל כדי לשמר אותו. יתרה מזו, אני מאמין כי הדרך לחזרה לשיגרת היחסים עוברת דרך חיזוק יחסי המסחר והקשר האמיץ, שנרקם מזה שנים רבות, בין קהילת אנשי העסקים בטורקיה ובישראל", אמר בן-אליעזר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.