מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אותת היום (ב') כי בכוונת החברה לתת מאבק תחרותי עז בחברות האינטרנט, לקראת קבלת הרישיון בעוד מספר חודשים.
"כל מי שקרא עיתונים בחודשים האחרונים ראה שכל העולם עט עלינו; אבל יש חברת חשמל שאתם לא מכירים - המון דוקטורים, מהנדסים, מעבדות - ומוקד שירות שאף חברת תקשורת לא מסוגלת להגיע לרמה כזו. יש לנו פוטנציאל טכנולוגי ואנושי שמסוגל לקחת אותנו להרבה תחומים מעבר לחשמל", אמר לסקר בפאנל "עושים סדר בשוק התקשורת" במסגרת ועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" שמתקיימת היום בתל-אביב.
"ברור לכולנו שפס רחב הוא טריגר לצמיחה כלכלית", הוסיף לסקר. "ולגבי השר משה כחלון - לא הכרתי אף שר תקשורת שעשה כל-כך הרבה למען השוק, ואני רוצה לברך אותו. בחברת החשמל יש רצון, מוטיבציה ויכולת להקים תשתית של פס רחב לתקשורת. בגלל הפריסה שלנו בכל הארץ מבחינת הסיבים האופטיים, שם מונח היתרון שלנו, אין צורך לחפור; אנחנו פורשים את הסיבים על קווי החשל ומסוגלים לפרוש 4-5 ק"מ ביום - את זה אין לאף אחד".
לסקר התייחס לדברים שאמר הבוקר בוועידה שר התקשורת משה כחלון, שהבטיח כי בעוד מספר חודשים חברת החשמל "תפתח לנו את הדרך לנתיבים מהירים באינטרנט".
הפאנל עסק בהשפעת חוק ההסדרים והרפורמות שמובילים משרדי הממשלה על שוק התקשורת. בין המשתתפים היו איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי; אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס; אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל; עדן בר-טל, מנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת; וכאמור גם עמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל.
"כל הכותרות שאנחנו על סף פשיטת-רגל הן קשקוש"
לסקר הוסיף כי "עד כה חיברנו בקריית-שמונה 150 בתי-אב לרשת הפס הרחב שלנו - רוחב פס של של כ-100 מגה. רק שרואים את זה מבינים את האפשרויות האינסופיות האלה. עד שיעבור חוק ההסדרים אנחנו עסוקים במכרז לשותף שייקח את מחצית החברה החדשה שתוקם, ובשנה הבאה אני מאמין שכבר אוכל לדבר על מה עשינו, ולא על מה נעשה. כל הרציונל של התוכנית הוא שבסיכומו של דבר המחיר לצרכן יהיה נמוך משמעותית מהמחירים כיום".
לסקר התייחס גם לדו"ח הבנק העולמי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", אשר קבע כי הממשלה צריכה להזרים לחברת החשמל 6 מיליארד שקל, ואמר: "כל הכותרות שאנחנו על סף פשיטת-רגל הן קשקוש. יש בעיות, אבל ממש לא כמו שכתוב בתקשורת. אנחנו משקיעים סכומים נכבדים בשנה, וכדי לממן אנחנו מנסים לגייס גם בשוק ההון - אבל יש גבול כמה אפשר לגייס. אחת הדרכים היא העלאת תעריפי החשמל, והבנק העולמי מבין זאת".
הוכמן: "הבנו שצריך להשתנות"
אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל, התייחס בדבריו לבקשת רישיון MVNO שהגישה דואר ישראל, ואמר כי הבקשה הוגשה "מתוך הצורך להתמודד עם שוק משתנה ותחרות. הבנו שאנחנו צריכים להשתנות, ולכן ביקשנו רישיון MVNO (מפעיל וירטואלי, י.נ.)".
הוא הוסיף כי "לגבי נושא הסלולר אנחנו יכולים לראות את עניין ההפרדה בין שוק ציוד הקצה לבין התעבורה; אנחנו רואים את הניתוק ושינויי ההחלטות - וזה משמעותי".
הוכמן אמר עוד כי סוגיית הפחתת דמי הקישוריות, שנידונה בימים אלה במשרד התקשורת, הינה "אחת מאבני-היסוד בשאלה האם להיות מפעיל וירטואלי; ייתכן ובגלל זה לא יהיה משתלם לחברה להפוך למפעיל וירטואלי. גם הנושא של מפעיל סלולרי נוסף בשוק ישפיע על התחרות, וזה המניע הגדול ביותר לשינויים".
בנבנישתי: "הצרכן לא משלם יותר מדי על האינטרנט"
איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר בפאנל כי האינטרט זה דרך חיים: "אני רוצה להעביר מסר שכולם יפנימו; קישוריות, טשטוש הגבולות, עולמות השליטה ועולמות ענן המחשוב - אלה 4 הטרנדים שאנחנו בבזק בינלאומי מאמינים בהם ורוצים לקדם בתור חברת אינטרנט".
בנבנישתי הדגיש בהמשך דבריו את ענן המחשוב והחשיבות שלו: "תוך 3 שנים כולם יהיו בענן מחשוב. יהיה להם בעסק רק מסך ומקלדת, וכל השאר ייעשה בענן - זו התשתית האמיתית. אני לא חושב שהצרכן משלם יותר מדי עבור האינטרנט. רוחב הפס הולך וגדל, והשירות רק מתרחב, אז התשובה היא לא - הצרכן לא משלם יותר מדי".
אברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס, נשאל מה הוא צריך כדי להיכנס לשוק, וענה: "פטור ממתקני גישה ומדידה פנים-ארצית. דמי הקישוריות הם חלק מכריע גם כן. התוכנית שלנו מדברת על הכנת פלטפורמה LTE; אין עדיין בשלות של יחידות קצה, אבל אנחנו הולכים בכיוון".
עדן בר-טל, מנכ"ל משרד התקשורת, התייחס לסוגיה מנקודת המבט של הרגולטור, ואמר: "שלב האסטרטגיה הוא המשמעותי. הבחנו שהיה עיסוק רב בבעיות שנוצרו בשוק התקשורת, והמשרד התמודד איתן אחת לאחת. ניסינו לחזות מה הולך להיות ופעלנו למאקרו-רגולציה: לא ברמה של חברה כזו או אחרת אלא פתרונות כוללים לשוק. בשוק הסלולר הבחנו בחוסר התחרות, ולכן הבנו שצריך יותר מתחרים. הובלנו גם רפורמות כדי להעצים את הלקוח, בהקשר של יבוא מכשירים שירחיב את המגוון בשוק ויגביר את התחרות ולפיכך יועיל ללקוח".
PwC: צפוי גידול של 10% לשנה בפרסום באינטרנט עד 2014
"הפרסום באינטרנט צפוי לצמוח ב-10% לשנה בישראל עד 2014", כך מעריכים בפירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן PwC ישראל. את הדברים הציגה ענבל אורבך-גמליאל, מנהלת השיווק ב-PwC, בפאנל "עושים סדר בשוק התקשורת".
בפירמת רואי החשבון מעריכים כי סגמנט הפרסום באינטרנט והגישה לאינטרנט יהיו הכוחות שיציגו את הצמיחה המשמעותית ביתר בשנים הקרובות בשוק הנייד.
"בשנת 2009 היו השינויים הכלכליים הפרמטר המשמעותי ביותר על המדיה", טוענת אורבך-גמליאל. לדבריה, "החברות לא יכולות לבזבז זמן על זיהוי המיקום שלהן בשרשרת הערך הדיגיטלי. השנתיים האחרונות היו קשות עקב המיתון, אך התרומה עשויה להיות שהוא שיחק תפקיד במעבר לטכנולוגיה דיגיטלית".
לפי המחקר, שוק הניידות מגיע לשלב בגרות בשנים 2010-2011, כאשר בין השנים 2010-2014 יהיה בישראל גידול שנתי של 32% בהוצאות על תוכן ופרסום נייד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.