עוד לא נדמו הדיה של הנפקת רשת כמעט חינם, ורשת סופרמרקטים מוזלים נוספת עושה את דרכה לרחוב אחד העם. ל"גלובס" נודע כי רשת הדיסקאונט "ויקטורי" מתכוונת לצאת בחודשים הקרובים להנפקה בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 300 מיליון שקל לפני הכסף. בכוונת הרשת לגייס 50-60 מיליון שקל במניות, וככל הידוע אין לה כרגע תוכנית להנפיק אג"ח.
בעלי הרשת נפגשו לאחרונה עם כלל פיננסים ולאומי פרטנרס, שעשויים לשמש כחתמים מובילים בהנפקה. משרד גולפרב ושות' ישמש כיועץ משפטי לגיוס, ומשרד רואי החשבון שילווה אותה הוא זהר-בריטמן-אלמגור-דלויט.
אם תשלים את ההנפקה, תהיה ויקטורי הרשת הפרטית הרביעית שנסחרת בבורסה, אחרי טיב טעם, רמי לוי וצים שיווק (מחסני כמעט חינם).
"ויקטורי רשת סופמרקטים" נמצאת בבעלות משפחת רביד. האחים אייל ואברהם מחזיקים כל אחד ב-48% ממניות הרשת, ואילו האב, חיים ויקטור רביד, מחזיק ב-4% מהמניות.
הרשת הוקמה בינואר 1996, עם חנוכת סניף סופרמרקט ראשון בקריית-גת שהשתרע על שטח של 400 מ"ר. לימים סגרה הרשת את הסניף הראשון, במקביל לפתיחת סניף גדול יותר בעיר המשתרע על פני 11,500 מ"ר.
כיום מונה הרשת 13 סניפים בערים שדרות, קריית-גת (2), אשקלון, קריית-מלאכי (סניף חרדי), אשדוד (2), גן-יבנה, גדרה, לוד, גני-תקווה, ראש-העין וכפר-סבא (בסמוך לצומת רעננה). למעט הסניף בכפר-סבא שנרכש על-ידי הרשת במארס 2008, כל יתר הסניפים הוקמו על-ידה. גודל הסניפים נע מ-1,000 מ"ר ועד 3,000 מ"ר, למעט אחד הסניפים באשדוד שגודלו 250 מ"ר.
שניים מתוך סניפי הרשת, בקריית-מלאכי ובאשדוד, הם סניפים הפונים לאוכלוסייה החרדית ומחזיקים כשרויות גבוהות.
בחצי השנה הקרובה תחנוך הרשת 3 סניפים נוספים: באזור התעשייה הצפוני בלוד, פאתי נתב"ג (3,500 מ"ר); בקריית הממשלה ברמלה (2,400 מ"ר); ובתל-אביב (1,000 מ"ר).
בשנת 2009 רשמה הרשת גידול של 15% במחזור המכירות, שהסתכם ב-460 מיליון שקל (ללא מע"מ), בהשוואה למחזור של 400 מיליון שקל ב-2008. בתקופה זו הסתכם הרווח התפעולי ב-23 מיליון שקל, שהיוו 5% ממחזור המכירות. הרשת מצפה לסיים את השנה הנוכחית עם מכירות של 600 מיליון שקל, גידול של 30% ביחס לאשתקד. בוויקטורי מועסקים כ-900 עובדים.
שותפה גם ב"רשת הרביעית"
"ויקטורי רשת סופרמרקטים" היא חברת אחזקות שפעילותה העיקרית היא, כאמור, הפעלת רשת הסופמרקטים "ויקטורי". הרשת עצמה מחזיקה גם בחברת "בגט הזהב" (חברה נכדה), שמשמשת כחברת הפצה למכולות ומינימרקטים. אגב, "בגט הזהב" הוא העסק הראשון שהקימה משפחת רביד, ועסק בעבר בייצור של בצקים קפואים ומוצרי בשר מעובדים. כן מחזיקה הרשת 20% בחברת "הרשת הרביעית" לשיווק מותג פרטי.
לחברת האחזקות יש שני נכסי נדל"ן המוחזקים באמצעות שתי חברות-בנות. האחת, חברת "דהן את רביד" (50%), מחזיקה בבעלות על מרכז מסחרי בגן-יבנה, הכולל מלבד סניף סופרמרקט גם מספר חנויות נוספות להשכרה. השנייה היא חברת "א.א. רביד נכסים" המחזיקה בבעלות על קרקע בגודל 2 דונם בגן-יבנה, שבה נמצאים המרכז הלוגיסטי (2,000 מ"ר) ומשרדי החברה (400 מ"ר). המרכז הלוגיסטי מיועד לאחסון מוצרים יבשים, מוצרי מזון קפואים וחדר קירור לפירות וירקות.
ביוני 2010 השיקה הרשת לראשונה כרטיס אשראי חוץ-בנקאי בשיתוף עם ישראכרט, וזה משמש כמועדון הלקוחות של הרשת. פרט לשופרסל ורבוע כחול, ויקטורי היא היחידה מרשתות הסופרמרקטים שהשיקה כרטיס אשראי חוץ-בנקאי. בתוך 3 חודשים מההשקה, גייסה הרשת כ-15 אלף חברים לכרטיס האשראי.
הרשת מעניקה כמתנת הצטרפות תלוש קנייה בסך 120 שקל, בהתניית קנייה של 12,000 שקל בשנה הראשונה. בויקטורי מבקשים להשתמש בכרטיס האשראי החוץ-בנקאי כפלטפורמה לשיווק רחב יותר, באמצעות שיתופי-פעולה רחבים עם חברות דלק, ביטוחים וסלולר.
יצוין כי לפני כשנתיים ביקשה הרשת לצאת לראשונה להנפקה, אבל חזרה בה מכוונתה. כעת מתכננים לבצע את ההנפקה בתוך חודשים ספורים.
חברת ויקטורי סירבה להגיב לידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.