בזק נגד כחלון: העבר הנתונים מאחורי ההחלטה לחייב מכירת שירותים למתחרים

בזק שוקלת לעתור נגד משרד התקשורת, שחייב אותה למכור שירותים ללקוחות שנוטשים

חברת בזק, בניהולו של אבי גבאי, דורשת לקבל ממשרד התקשורת את כל הניתוחים והעבודות שעשה המשרד, שהובילו אותו לחייב אותה למכור שירותי תמסורת ללקוחות עסקיים, שרוצים לנטוש אותה ולעבור למתחריה.

ככל הנראה, הסיבה לדרישה של בזק היא רצונה לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה. עם זאת, החלטה בעניין תתקבל רק לאחר שתבחן את החומר שיתקבל מהמשרד. בזק דרשה שהחומר יישלח אליה לאלתר, כנראה מתוך חשש שבעקבות ההחלטה ינצלו מתחרותיה את הסיטואציה וינסו לגנוב ממנה לקוחות עסקיים.

בשבוע שעבר שלח משרד התקשורת לבזק מכתב, שבו דרש ממנה לחבר לקוחות עסקיים של מתחרים בשירותי תמסורת - ללא כל אפליה. כלומר לא משנה אם מדובר בלקוח שרוצה לעבור לפרטנר או לנטוויז'ן. המשרד חייב את בזק לחבר לקוחות בתוך שבוע ימים מההחלטה.

עם זאת, מהמכתב ששלחה החברה עולה, כי החברה סבורה שהמשרד פעל בפזיזות. וזאת, משום שהיא אפילו לא קיבלה את הנימוקים להחלטה, וגם לא את חוות הדעת הנוגעות בדבר.

לטענת בזק, מדובר בהחלטה משמעותית עבורה והיא אף מגדירה אותה "קריטית". ולכן, לשיטתה, חייב המשרד להציג בפניה את התשתית העובדתית שהנחתה אותה בקבלת ההחלטה.

לפי הטענה המרכזית של בזק, לא ניתן לחייבה לחבר לקוחות עסקיים שנוטשים אותה.

בזק טוענת, כי האבסורד בהחלטה הוא שלא רק שמחייבים אותה למכור שירותי תמסורת ללקוחות נוטשים, אלא גם מפקחים על המחיר שבו היא תמכור. כלומר, היא לא יכולה לגבות תמורה ראויה עבור הקו הנמכר בשווי ריאלי.