חברת הסלולר סלקום סוגרת את שנת 2010 עם הכנסות של 6.6 מיליארד שקל ורווח נקי של 1.3 מיליארד שקל - ותחלק דיבידנד נוסף בגובה 303 מיליון שקל - כך עולה מדוחות החברה שפורסמו הבוקר (ג'). מספר המנויים בסלקום עלה אשתקד ב-3% ל-3.4 מיליון מנויים.
תוצאות הרבעון הרביעי של 2010 הושפעו מתקלת הרשת החמורה והזכורה שאירעה בסלקום, אשר השביתה את הרשת במשך חצי יממה. החברה הפרישה בדוחות הרבעוניים 66 מיליון שקל בגין פיצוי ללקוחות.
ההכנסות ברבעון הרביעי עלו ב-1.4% בלבד והסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל, כאשר בנטרול ההפרשה החד-פעמית היו ההכנסות צומחות ב-5.4% ל-1.72 מיליארד שקל.
"סלקום זכתה וזוכה לתגובות אוהדות מהלקוחות על אופן הטיפול שלנו בתקלת הרשת, על השקיפות מולם ועל ההטבה שבחרנו לתת", מסר המנכ"ל עמוס שפירא. "אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהודות פעם נוספת ללקוחותינו על נאמנותם לחברה".
שיעור נטישת הלקוחות בשנת 2010 הסתכם ב-20.5%, בהשוואה ל-19.6% בשנת 2009. ברבעון הרביעי, בו אירעה התקלה, עלה שיעור הנטישה לרמה של 5.3% לעומת 4.8% ברבעון המקביל ב-2009. "הנטישה, הן השנתית והן הרבעונית, הושפעו בעיקר מנטישה של לקוחות pre-paid, המאופיינים כבעלי ערך לקוח נמוך, ולקוחות עם בעיות גביה", נמסר מסלקום.
באשר לדקות השימוש, בשנת 2010 הסתכם מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי (MOU) ב-335 דקות, לעומת 331 דקות ב-2009. מספר דקות השימוש ברבעון הרביעי עלה ב-2.7% ל-342 דקות. ההכנסה למנוי ברבעון הרביעי עלתה ב-0.7% ל-144 שקל.
"הדוחות מצוינים - עם התקלה ובלעדיה - גם ברמה הרבעונית וגם ברמה השנתית", אמר בתגובה ערן יעקובי, מנהל מחלקת המחקר בדש ברוקראז'. "לצערנו, אין תחזית של ההנהלה לשנת 2011, פרט לאמירה כי החברה נערכה מבעוד מועד להפחתת דמי הקישוריות והתקנות הרגולטוריות החדשות. עד כה ההשפעה הישירה של דמי הקישוריות תואמת את ציפיותיה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.