חברות הסלולר החדשות ירדפו אחר הלקוחות הפרטיים, והמחירים בשוק יוזלו באופן משמעותי - זהו המסר העיקרי ששיגר היום (ג') שר התקשורת משה כחלון במסיבת עיתונאים בתל-אביב, לרגל תום מכרז הסלולר בו זכו אקספון ומירס. במסע"ת נוכחים, מלבד כחלון, גם בעלי אקספון , חזי בצלאל, ובעלי הוט , פטריק דרהי.
"הודעתי לזוכים שאם הם מתכוונים להוזיל את התעריפים בפחות מ-50% - אני לוקח להם את הרישיונות בחזרה", התלוצץ כחלון בתחילת המסע"ת. "הם שתקו. פטריק פחות מבין עברית, אז יותר טוב שלא נתרגם. אבל חזי מבין מצוין".
אמש (ב'), בתום מכרז שנמשך כ-11 שעות, זכו החברות מירס ואקספון, בבעלות איש העסקים חזי בצלאל, במכרז התדרים של משרד התקשורת. המשמעות: שתי חברות סלולר חדשות ייכנסו לשוק ויציעו שירותים בתחילת 2012, מה שצפוי להביא להוזלת מחירים עקב הגברת התחרות.
מירס תשלם 705 מיליון שקל עבור הרצועה שרצתה, אקספון תשלם 710 מיליון שקל.
מכרז הסלולר, במסגרת הרפורמה של כחלון בשוק, הוא המהלך החשוב ביותר של משרד התקשורת בעידן כחלון. המדינה הוציאה למכרז שתי רצועות תדרים המיועדות להקמת שתי חברות סלולריות חדשות בדור השלישי.
משה כחלון פטריק דרהי חזי בצלאל / צלם: רוני שיצר
"שהחזק יממן את החלש"
"ההערכה שלי היא שזה המכרז האחרון שיכול לצאת בישראל, לפחות בטכנולוגיות האלה. לא יהיו יותר מכרזים. יכול להיות שהנכדים שלנו יצטרכו להוציא מכרזים נוספים, אבל כרגע זה המכרז האחרון. חששנו בהתחלה שהשוק רווי ושלא יהיו משתתפים, אך אני שמח שזה הסתבר כלא נכון ואנשים השתתפו", הוסיף כחלון.
לדבריו, "יש מקום להוזיל את מחירי הסלולר, ואנו מקווים שהם יוזלו. יש למחירים לאן לרדת - ובשיעור משמעותי. זו גם תנופה גדולה למשק, יש לזה משמעות משקית גדולה".
כחלון דיבר על התחרות האגרסיבית הצפויה עקב כניסת החברות החדשות ואמר: "אם הזוכות במכרז ירצו בחזרה את הכסף שהשקיעו, הן יצטרכו לגייס הרבה לקוחות פרטיים. כדי לעשות זאת הן יצטרכו לרדוף אחרי הלקוח, לפנק אותו. זה מה שיקרה. בשנים הקרובות, הכוח יחזור ללקוח, לצרכן הפרטי. אף פעם לא הבנתי למה החלש צריך לממש את החזק, מה ההיגיון בזה? אני מאמין שהחזק צריך לממן את החלש".
משה כחלון חזי בצלאל פטריק דרהי / צלם: דקלה בסיסט
דרהי: "נהיה אגרסיביים"
חזי בצלאל, שממעט להופיע בתקשורת, פיזר חיוכים במסע"ת ואמר שצריך לשדרג את התשתיות ולהנגיש את התקשורת הסלולרית לכל אדם בישראל: "חיזוק התשתיות והתקשורת מקרב את האנשים אחד לשני. אנחנו באים מאהבה לפעילות הזו, אך נכנסים לענף שהדימוי שלו לא בשמיים. אין סיבה לזה. צריך לגרום לכך שאנשים יתחברו לחברה ויזדהו איתה. אנחנו רוצים ליצור משהו בסגנון חברת טבע של התקשורת הסלולרית. המטרה שלנו היא לשפר את איכות החיים ואיכות הסביבה. אנחנו רוצים להיות הוגנים עם הלקוחות.
"ב-018 כבר הורדנו את המחירים ב-30%, כך שהמטרה של שר התקשורת להוזלת תעריפי הסלולר ב-50% היא לא רחוקה מכך".
גם פטריק דרהי, שאינו מרבה להיחשף בתקשורת, נשא דברים דברים ואותת על תחרות אגרסיבית הנמצאת בפתח: "ככל שאנחנו משלמים יותר במכרז, אנחנו נצטרך להיות אגרסיביים יותר".
דרהי, שדיבר באנגלית, הודה לבכירי משרד התקשורת דווקא בעברית וחזר מספר פעמים על צמד המילים "תודה רבה".
משה כחלון חזי בצלאל פטריק דרהי / צלם: רוני שיצר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.