"התחתית הכפולה בדיור האמריקני גרועה מזו של שנות ה-30"

כלכלן בכיר ב-Capital Economics: "המחירים עוד ימשיכו ליפול אפילו בעוצמה גבוהה יותר עד שנגיע לתחתית, זה עלול לקרות כבר שנה הבאה" ■ "מחירי הדירות בארה"ב מוערכים בחסר של 24%, המחירים הזולים ביותר ב-35 השנים האחרונות"

שוק הדיור האמריקני החבול מסרב להתאושש ונתוני המאקרו ממשיכים להצביע על חולשה ואף על הידרדרות במצב. על רקע החששות מפני האטה בהתאוששות הכלכלה האמריקנית, התפרסמו לאחרונה נתוני מאקרו המצביעים על תחתית כפולה בשוק הדיור האמריקני. "הנתונים החדשים אומרים לנו כי התחתית הכפולה אפילו גרועה מזו שהייתה בשנות ה-30 ,בעת המיתון הגדול", אמר פרשן מרקטווץ', ברט ארנדסרוי.

נזכיר כי מדד קייס שילר הבודק את מחירי הדירות ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, ופורסם בשבוע שעבר הראה כי מחירי הדירות המשיכו לצנוח בחודש מארס והתחתית הכפולה במחירי הדירות רק מחמירה. "מדובר בהוכחה כי המצב רק ימשיך והידרדר", אמר כלכלן בכיר, פאול דאלס ב-Capital Economics.

"התחתית הכפולה היום במחירי הדירות לא צריכה להפתיע אף אחד ומדובר באותו מודל שאפיין את שנות ה-30, המחירים עוד ימשיכו ליפול אפילו בעוצמה גבוהה יותר עד שנגיע לתחתית, זה עלול לקרות כבר שנה הבאה", כך מעריכים כלכלנים ב-ב-Capital Economics.

עוד מעריכים הכלכלנים כי התחתית הכפולה במחירי הדירות עשויה לעודד את הפד לצאת לקראתתוכנית הקלה כמותית שלישית (QE3), בנוסף סבורים כי ייתכן הירידה במחירים היא חמורה מזו שמציג מדד הקייס שילר.

על פי הערכת Capital Economics, מחירי הדירות בארה"ב מוערכים בחסר של 24%, המחירים הזולים ביותר ב-35 השנים האחרונות.