השינויים הטכנולוגיים והמציאות השיווקית המשתנה מציבים אתגרים חדשים בפני משרדי הפרסום, אך האם כבר אפשר להתחיל לתאר כיצד ייראו משרדי הפרסום של העתיד? על שאלה זו נדרשו לענות מספר בכירים בענף במושב מיוחד שנערך היום (ד') במסגרת ועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל.
את המושב הנחה סיימון בונד, מנהל תחום השיווק בסוכנות הפרסום העולמית BBDO & Proximity Worldwide, ומייסד המיזם Digital Lab בשיתוף גוגל.
לגישתו, "הצרכן הוא היום המדיה הכי חזקה בעולם. אמנם זה היה כך גם בעבר, אבל אז הפרסום עבר מאחד לאחד, ואחר-כך מרבים לרבים, והיום כל צרכן יכול להשפיע על מיליוני אנשים. לכן, האתגר היום הוא לייצר תוכן שעובד בכל הפלטפורמות האפשריות, שגם מייצר מחויבות".
גיל סמסונוב, מבעלי גליקמן-נטלר-סמסונוב, סבור כי אי-אפשר לחזות כיצד ייראה המשרד העתידי. "אנחנו לא מאמינים בתחזיות או במומחים. איש מהם לא ניבא את המתקפה ב-11 בספטמבר, את המפולת הפיננסית ב-2008, את האייפון או את הצונאמי של הרשתות החברתיות. כולם חכמים רק בדיעבד".
עוד לדבריו, דווקא משום שאין יכולת לחזות מה יקרה, "אנחנו צריכים להיות מוכנים לכל ולבנות משרד פרסום ערני, חד ורעב, עם מינימום ביורוקרטיה".
גם עידו קריב, סמנכ"ל הקריאייטיב ביהושע TBWA, סבור כי היום אין איש שיכול לנחש את העתיד: "האנשים היחידים שיודעים מה יהיה בעתיד הם אלה שיעצבו אותו בשנים הבאות".
ואילו תמיר יולביץ', הבעלים של d-say interactive, מתאר תחושה של עמידה בפתחה של מלחמת עולם רביעית. "זאת תקופה שבה הפרדיגמות הבסיסיות קורסות ומתחלפות בבלתי ידוע. שני תהליכים מקבילים גורמים לשינוי הדרמטי: התפרקות האוטוריטה - אם בעבר הפרסומאי היה איש מקצוע שמנהלים נשאו אליו עיניים משתאות, כיום כל ילד מבין היטב את משמעות המילה 'מותג', וכל עקרת-בית שולטת בהתפלגויות נתחי השוק; ומהפכת הטכנולוגיה - שגרמה לשינוי מעמיק ביחסי הכוחות בין מותגים לצרכנים. יחדיו גורמים שני תהליכים לשינוי מהותי באיכויות והמיומנויות הנדרשות, שיחזירו אותנו לעולם המקלות והאבנים".
לעומתם, איריס בק, מנכ"לית מקאן-אריקסון, דווקא מאמינה שיש בידיה את תמונת משרד הפרסום העתידי: "המשאב העיקרי של משרדי הפרסום הוא המשאב האנושי. לכן, את השינויים העתידיים יוגדרו דרך 3 בעלי תפקידים: קריאטולוג'י - מנהל הקריאטיב שמשלב קריאייטיב וטכנולוגיה; Personal media - אנשי מדיה שיעסקו בפרסונליזציה של מסרים שיווקיים; ו-Consumer planning - שיסייע בטכנולוגיות השונות בהבנה מדויקת וממוקדת של הצרכנים".
ועידת תקשורת נתח שוק ודיגיטל / צלם: תמר מצפי
ועידת תקשורת נתח שוק ודיגיטל / צלם: תמר מצפי
ועידת תקשורת נתח שוק ודיגיטל / צלם: תמר מצפי
ועידת תקשורת נתח שוק ודיגיטל / צלם: תמר מצפי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.