חברת סלקום חתכה בעשרות אחוזים את המחיר שהיא משלמת לספקיות התוכן לפורטל הסלולרי שלה. הודעת סלקום התקבלה בקרב ספקי התוכן בכעס רב, וחלקם הודיעו כי הם מפסיקים לעבוד עם חברת הסלולר לפי התנאים החדשים.
ככל הידוע, לסלקום יש תקציב שהוא ייעודי לפעילות התוכן בפורטל הסלולרי שלה, ואותו היא קיצצה בצורה דרסטית ללא כל התראה מוקדמת.
ההחלטה של סלקום נשענת על כך שצריכת התוכן עוברת שינוי משמעותי בשוק הסלולרי, וכניסת המכשירים החכמים גרמה לכך שהציבור רוכש תוכן דרך אפליקציות ייעודיות ופחות דרך הפורטלים הסלולריים.
המשמעות היא שסלקום מקבלת נתח הולך וקטן מהכנסות תוכן מהפורטל, ולכן החליטה החברה כי במודל של חלוקת רווחים עם ספקי התוכן, אין מקום להמשיך את אותה נוסחה. זאת, משום שהם עוקפים אותה ומקימים אפליקציות שהם חינמיות או בתשלום דרך האפ-סטור של אפל או דרך המרקט באנדרואיד של גוגל.
בישראל יש מאות אלפי מנויים ללא סמארטפון, הנאלצים לשלם תשלום קבוע עבור התוכן הנצרך בפורטל הסלולרי של המפעיל. במקרים רבים הצרכנים גם לא צורכים את התוכן, אבל בכל זאת משלמים עליו בגלל שרכשו מכשיר דור שלישי, שמחויב אוטומטית על-ידי המפעילים בתשלום קבוע עבור הגלישה בפורטל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.