חברת הסלולר סלקום דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2011, תוך שהיא מציגה קיטון בהכנסות וברווח כתוצאה מהשפעת השינויים הרגולטוריים והגברת התחרות - בעיקר בשל הורדת דמי הקישוריות.
סלקום הציגה הכנסות בהיקף של 1.58 מיליארד שקל, ירידה של 6% בהשוואה ל-1.69 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורת הרווח הנקי הציגה סלקום ירידה של 25.2% - עם רווח של 244 מיליון שקל או 2.45 שקל למניה, בהשוואה ל-326 מיליון שקל או 3.3 שקל למניה ברבעון השני ב-2010.
הקיטון בהכנסותיה של סלקום נבע מירידה של 24.5% בהכנסות משירותים כתוצאה מהשינויים הרגולטוריים, אשר קוזזה בחלקה על-ידי גידול של 137% בהכנסות מציוד קצה.
עוד דיווחה סלקום על ירידה ברווח הגולמי שהסתכם ב-785 מיליון שקל, ירידה של 8% לעומת 853 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-397 מיליון שקל, צניחה של 20.4% בהשוואה לרווח תפעולי של 499 מיליון שקל ברבעון השני ב-2010.
נציין כי על-פי קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, בשוק ציפו כי סלקום תציג הכנסות בהיקף של 1.54 מיליון שקל ורווח בהיקף של 2.45 שקלים למניה, כך שהחברה עקפה את התחזיות בשורה התחתונה. (לקונצנזוס האנליסטים - סלקום)
שיעור הנטישה ברבעון השני - 6.4%
ברבעון השני של 2011 נוספו לסלקום כ-32 אלף מנויים חדשים נטו למצבת מנויי הדור השלישי שלה, שהגיעה לכ-1.22 מיליון מנויים. בסיס הלקוחות של החברה עם סיום הרבעון עמד על כ-3.366 מיליון מנויים - כאשר שיעור הנטישה ברבעון עמד על כ-6.4%, בהשוואה לשיעור נטישה של 7.1% ברבעון הראשון של שנת 2011, ושיעור נטישה של 4.9% ברבעון המקביל אשתקד.
לטענת החברה, הנטישה ברבעון השני הושפעה מהתחרות המוגברת ומהשינוי הרגולטורי בנוגע להפחתת דמי היציאה, המאפשר למנויים לצאת מתוכנית עם התחייבות בתשלום קנסות יציאה זניחים. כמו כן, נובעת שיעור הנטישה גדל עקב האצת נטישת מנויי ה-Pre-paid, כאשר מנגד נהנתה סלקום מגידול במנויי ה-Post-paid.
סלקום דיווחה כי חלה ירידה של כ-26.2% בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי, בהיקף של 108.2 שקל לרבעון השני, לעומת 146.6 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עוד הכריזה סלקום על חלוקת דיבידנד לרבעון השני בהיקף של 2.33 שקל למניה - היקף כולל של כ-232 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה, נכון ל-30 ביוני 2011, הסתכם בכ-298 מיליון שקל.
עמוס שפירא: "השפעה חזקה של השינויים הרגולטוריים"
"ברבעון השני של שנת 2011 ראינו השפעה זחקה של השינויים הרגולטורים שנכנס לתוקף. בד-בבד עם שינויים אלה נקטנו פעולות נוספות בתחום השירות ותוכניות המחיר שיתנו מענה טוב יותר למצב השוק הנוכחי", התייחס לנתונים מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא.
"כמו ברבעון הראשון השנה, השינויים הרגולטורים והאצת התחרות הביאו לעלייה מהותית בשיעור גיוס המנויים ברוטו של החברה, כמו גם לגידול של 137% בהכנסות מציוד קצה לעומת הרבעון המקביל", הוסיף שפירא.
עוד התייחס שפירא לדירוגה של סלקום במקום גבוה במדד המותגים של "גלובס", כשציין כי הוא "גאה לציין כי במדד המותגים לשנת 2011 דורגה סלקום לראשונה כמותג הישראלי המוביל מבין כל המותגים הישראליים בכלל, ומבין כל מותגי התקשורת בפרט". לדבריו, "מדד המותגים של העיתון הפיננסי החשוב 'גלובס' נחשב למדד היוקרתי ביותר בישראל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.