רשת קו-אופ ישראל מוכרת את תת-הרשת "מ.מ.ן מחסני מזון" תמורת 49.5 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). קו-אופ ישראל הציעה את רשת מ.מ.ן למכירה באמצעות משרד רוח ברייטמן-אלמגור, ובסיום תהליך התמחרות שבו התמודדו מספר רב של רשתות מזון, הוחלט למכור את הרשת בחלקים על מנת למקסם את התמורה עבורה.
רשת מגה של קבוצת אלון רוכשת 4 סניפים בבאר-שבע, אשקלון, אור-עקיבא וחדרה תמורת סכום כולל של 35 מיליון שקל. רשת מחסני להב, הנמצאת בבעלות חברת האוטובוסים דן, רוכשת את הסניף החזק של מ.מ.ן בנתניה, "יד רחל", תמורת 10.5 מיליון שקל; ואילו רשת ויקטורי רוכשת את הסניף השני של הרשת בנתניה תמורת 4 מיליון שקל. הסכומים אינם כוללים מע"מ.
בתהליך ההתמחרות השתתפו גם רשת מחסני כמעט חינם ורשת מחסני השוק, שהגישו הצעות נמוכות יותר.
רכישת 4 הסניפים על-ידי רשת מגה היא חלק מתכניתה לפתח את הרשת באמצעות רכישות, וזאת לאור נחיתותה היחסית מול שופרסל. רכישת אחד הסניפים על-ידי חברת האוטובוסים דן היא איתות לכך שבניגוד להערכות בשוק, חברת דן מתכוונת להמשיך ולהחזיק ברשת מחסני להב.
רשת קו-אופ ישראל רכשה את רשת מ.מ.ן מידי מישל אבידן ביוני 2007 תמורת 53 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). בעת הרכישה מנתה רשת מ.מ.ן 4 סניפים בעיר נתניה, שני סניפים באור-עקיבא (כ-2,000 מ"ר) וסניף שכונתי (300 מ"ר) במושב פורת (גוש תל-מונד). טרם הרכישה הסתכם מחזור המכירות של רשת מ.מ.ן ב-225 מיליון שקל.
לאחר הרכישה הוסב הסניף במושב פורת לסניף של "מיסטר זול", ובהמשך פתחה קו-אופ ישראל 3 סניפים ברשת מ.מ.ן בחדרה, אשקלון ובאר-שבע.
המכירות צנחו
קו-אופ ישראל קיוותה להפעיל באמצעות המותג מ.מ.ן רשת דיסקאונט, אך בפועל, מאז הרכישה, המכירות הלכו וירדו והגיעו אף לצניחה של עשרות אחוזים.
גורם בשוק הקמעונאי אומר ל"גלובס" כי הירידה נבעה מחוסר יכולתה של קו-אופ ישראל להפעיל רשת דיסקאונט, ולאור העובדה שלקו-אופ ישראל ניסיון בהפעלת סניפים שכונתיים בלבד. טרם המכירה הנוכחית ולמרות פתיחתם של 3 סניפים נוספים, מכירות רשת מ.מ.ן הסתכמו בכ-200 מיליון שקל בלבד.
במסגרת הניסיונות לשפר את המכירות ברשת מ.מ.ן גויס בעבד אף המייסד מישל אבידן לעבודה, אך המאמצים לא נשאו פרי, ואבידן נפרד מקו-אופ ישראל בתוך כ-3 חודשים.
"בשנתיים הראשונות לכניסתנו לתחום ההבי דיסקאונט הצלחנו. לאחר מכן נכנסו מתחרים רבים כמו רמי לוי, אושר עד, מגה בול ואחרים, אשר שינו את מפת האזורים בהם התחרינו. לאחר ניסיונות רבים להתאים את עצמנו לתחרות בהבי דיסקאונט אשר לא הצליחו, הבנתי שעלינו להתרכז בליבת העסקים המוכחת שלנו דהיינו, בסניפים השכונתיים", אומר מנכ"ל קו-אופ ישראל, רמי מנדל, ל"גלובס".
פרט לרשת מ.מ.ן מפעילה קו-אופ ישראל 51 סניפים, מתוכם 45 סניפים הפועלים תחת המותג "מיסטר זול", 3 סניפים תחת המותג "פשוט זול" ו-3 סניפים תחת מותג הנוחות "הפינה הישראלית".
"אני רוצה להחזיר את המכירות שנאבד עם מכירת מ.מ.ן תוך 5 שנים באמצעות מיסטר זול", אומר מנדל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.