- מהי המדידה באינטרנט? מדידה באינטרנט בודקת את הרגלי הגלישה של המשתמשים: לאילו אתרים הם גולשים, לכמה זמן, רקע סוציו-דמוגרפי ועוד.
- איזו מדידה קיימת בישראל? המדד המרכזי הוא TIM, סקר מודעות שעורכת חברת TNS-טלסקר. בנוסף, קיימים כלים כמו גוגל טרנדס או קומסקור, שמציגים תנודתיות באתרים השונים; וגוגל אנליטיקס, שמספק ניתוחים לאתרים.
- אז אם כבר קיימת מדידת אינטרנט בישראל - למה להחליף? המדדים הנוכחיים זכו לביקורת רבה בשל אופן המדידה. בנוסף, חלק מהאתרים התבססו על נתונים פנימיים ולכן לא היו ברי השוואה לאתרים אחרים.
- איך עובדת המדידה החדשה? המתודולוגיה מורכבת מ-4 שלבים: הראשון הוא Site Centric, שמודד את הפעילות שנעשית באתרים המשתתפים במדידה באמצעות קוד מיוחד (cookie) שמותקן באתרים עצמם. השלב השני (User Centric) מורכב מפאנלים, שעוקבים אחר המשתמש באמצעות קוקיז ותוכנה מיוחדת שמותקנים במחשבים שלהם (לאחר הסכמה) ואמורים לספק מידע סוציו-דמוגרפי על הרגלי הגלישה. השלב השלישי מורכב מסקר, שבמסגרתו מבוצעים שאלונים טלפוניים על-ידי מרקט ווטש בקרב מדגם מייצג ואמור לתת תמונה משלימה לבדיקה הממוחשבת. השלב הרביעי הוא אינטגרציה של הנתונים.
- מהו המונח Real User שמופיע בתוצאות? הנתון משקלל את העובדה שבממוצע אדם אחד גולש ממספר מכשירים (מחשב בעבודה, מחשב בבית, טלפון נייד וכדומה) וסופר אותו רק פעם אחת לעומת ספירה שמבוססת על גולשים ייחודיים וקוקיז, שסופרת מספר פעמים את אותו אדם.
- למה גוגל, פייסבוק ויו-טיוב לא מופיעים במדידה? אתרים אלה אמנם נחשבים לפופולריים בישראל, אך לאור העובדה שמדובר באתרים זרים לא ניתן להטמיע בהם קוקיז. עם זאת, בשלב הבא של המדידה, שיכלול התקנת תוכנה אצל כ-4,000 גולשים, ישולבו גם נתוני הגלישה של האתרים הזרים.
- בשביל מה צריך את המדידה? המדידה אמורה לספק למפרסמים כלים טובים יותר כדי להבין את הפוטנציאל של הפרסום באינטרנט. באמצעות פילוחים שונים - מין, גיל והכנסה - יכולים המפרסמים לאפיין טוב יותר קמפיינים ואתרים יכולים למכור טוב יותר את מלאי הפרסומי שלהם (כמו עמודים פנימיים).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.