תביעה ייצוגית ראשונה בעקבות דליפת המידע על כרטיסי האשראי. לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה היום (ה') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 1.3 מיליארד שקל נגד חברת כרטיסי האשראי כאל ונגד חברת דובל מחשבים ואינטרנט וחברת הסליקה איזיפיימנט, בגין פגיעה בפרטיותו של התובע.
התובע, זאב גולדברג, לקוח בכאל, מבסס את תביעתו על הפרסומים כי בתקשורת מאגר המידע של כאל נפרץ "בשיטות מיושנות ולא מתחוכמות, ומידע אישי פרטי ביותר נחשף לעולם כולו במדינת אויב".
לדבריו, חובה היה על כאל לוודא כי המידע שברשותה מאובטח, והיא אחראית לנזק שנגרם לבעלי הכרטיס.
התובע מוסיף וטוען כי דובל מחשבים ואינטרנט ואיזיפיימנט התרשלו בשמירה על מאגרי המידע שברשותן.
לטענת התובע, הנזק האישי שנגרם לו בגין הפגיעה בפרטיותו נאמד בסך של 770 שקל, ואת הנזק שנגרם לכלל קבוצת התובעים הייצוגיים הוא אומד, כאמור, בסך 1.3 מיליארד שקל. התובע מיוצג בידי עו"ד מאיר סחיווסחורדר.
פריצת ההאקרים הסעודים
כזכור, בתחילת השבוע (ב') נחשפו ברחבי האינטרנט פרטיהם האישיים של עשרות אלפי ישראלים, לאחר שקבוצת האקרים סעודיים פרצה לאתרי אינטרנט ישראלים וזרים וגנבה נתונים הכוללים שמות, כתובות, מספרי טלפון, פרטי כרטיסי אשראי, כתובות דוא"ל וסיסמאות.
חשיפת הנתונים בשעות הערב המאוחרות, באמצעות פריצה לאתר הספורט one והפצת לינק להורדת קובץ מלא בנתונים, גררה בהלה גדולה בציבור. את שעות הלילה והבוקר העבירו חברות האשראי בניסיון לאבחן את היקף הפריצה, ובמקביל אזרחים ישראלים ניסו להבין אם גם הם נמצאים ברשימה שהופצה.
בהודעה שפרסמו ההאקרים הם ציינו כי "כמתנה לשנה החדשה החלטנו להעניק לעולם מידע על יותר מ-400 אלף ישראלים", והוסיפו כי "הכיף בגניבת הפרטים הוא לראות 400 אלף ישראלים מתגודדים מול חברות האשראי והבנקים ומתלוננים על הכרטיסים הגנובים שלהם. הכיף בזה הוא לראות את הבנקים הישראליים מבטלים 400 אלף כרטיסים ואז מנפיקים חדשים. הכיף הוא לראות אנשים רוכשים לעצמם דברים כשהם משתמשים בכרטיסי האשראי הגנובים והופכים את הכרטיסים הישראליים לבלתי אמינים בעולם".
בחברות האשראי ניסו להרגיע את הרוחות, ומבנק ישראל יצאה הודעה רשמית בשעות הבוקר כי "הפיקוח על הבנקים נמצא בקשר רציף עם החברות לצורך בדיקת האירוע". עוד נמסר כי "חברות כרטיסי האשראי הודיעו כי איתרו את הכרטיסים של הלקוחות שפרטיהם נחשפו, והכרטיסים נחסמו לשימוש לצורך רכישות באינטרנט ובטלפון".
הפיקוח על הבנקים הבהיר עוד כי הלקוחות לא ישאו באחריות בגין שימוש לרעה בכרטיסים, בהתאם להוראות חוק כרטיסי חיוב. "הפיקוח ממליץ לבחון את החיובים בדף הפירוט או באתר האינטרנט של החברות לצורך איתור עסקאות שלא בוצעו על-ידיהם, ובכל בעיה ליצור קשר עם חברות כרטיסי האשראי בהקדם האפשרי", נכתב.
בחברות האשראי הבהירו כי הן ייצרו קשר ישירות עם הלקוחות שכרטיסי האשראי שלהם נחשפו וינפיקו כרטיסים חדשים בימים הקרובים.
כאל: "אף לקוח לא ניזוק"
מחברת כאל נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את כתב התביעה לידנו. כשנקבלה - נלמד ונגיב. עם זאת, ברצוננו להדגיש כי מרגע שנודע עניין הדליפה מאתרי הקניות ברשת, נחסמו לשימוש בעסקאות אינטרנטיות וטלפוניות כל הכרטיסים שפרטיהם נחשפו, ונוצר קשר עם הלקוחות להחלפת הכרטיסים. הטיפול של כאל היה מהיר ויעיל, ואף אחד מלקוחותינו לא ניזוק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.