להדביק אתכם לאפליקציה

משתמשים רבים מורידים אפליקציות אבל רובן נשכחות * Appoxee מנסה לייצר מעורבות בין המשתמשים לאפליקציה

מפרסמים ומותגים רבים מנהלים פעילות שיווקית דרך פייסבוק במטרה ליצור ערוץ תקשורת ישיר ודו-כיווני עם הגולשים שלהם. לייק לעמוד הוא לא סוף הסיפור וישנו ניסיון מתמשך לייצר Engagment - מעורבות ומערכת יחסים עם הגולשים.

אך פייסבוק היא לא המקום היחיד שבו ה-Engagment חשוב. גם בעולם הסלולר והטאבלטים, שמונה יותר ממיליון אפליקציות, יש למונח משמעות עצומה. אותם יישומים קטנים שמאחוריהם נמצאים משחקים, תוכנות או סתם דברים משעשעים, מחפשים גם קהל אמיתי. למעשה, לכל משתמש יש בממוצע 65 אפליקציות שמותקנות על הסלולרי שלו, אבל ברובן הוא לא ממש משתמש. 75% מהאפליקציות נפתחות פחות מעשר פעמים מהרגע שהורדו.

זו הסיבה שהביאה את איש העסקים אלעד קושניר לפתח את חברת Appoxee, המנוהלת על-ידי איתי לוי. החברה עוזרת לבעלי ולמפתחי אפליקציות סלולריות לנהל מערכת יחסים עם המשתמשים, כדי שלא יהיה מדובר ב"סטוץ" שבו המשתמש מוריד את האפליקציה אבל שוכח ממנה.

"אם אין לך אפליקציה ממש טובה, הסיכויים שלך מאוד קטנים לזכות בתחרות על תשומת הלב של המשתמש", אומר לוי, בוגר תוכנית קלוג-רקנאטי, שבעבר היה חלק מצוות הקמה של חברת כריית המידע באינטרנט Trendum, שנמכרה לענקית המדידה נילסן. "קושניר הבין שמה שצריך לעשות זה לייצר Engagment נכון עם המשתמשים כדי להחזיר אותם להשתמש באפליקציה".

המוצר של Appoxee, שהושק לפני כשנה, מאפשר סט של כלים ליצירת מעורבות גבוהה יותר של המשתמשים עם האפליקציות שהם הורידו. הכלים מאפשרים ליצור התקשרות נכונה עם המשתמשים. הכלים של החברה מאפשרים לשלוח התראות קופצות (Push Notification) לבעלי אייפון, לצד יכולת לבנות מעין תיבת דואר בתוך האפליקציה, שאליה יכולים בעלי האפליקציה לשלוח הודעות שונות על עדכון גרסה, באגים, מבצעים ומהלכי מכירות אחרים.

שימוש נוסף, מסביר לוי, הוא האפשרות להמליץ דרך האפליקציה על אפליקציות אחרות של אותו מפתח. "אחד הלקוחות שלנו הוא בעלים של ערוץ טלוויזיה גדול בארה"ב, שיש לו 30 אפליקציות שונות. בעזרת הכלים שלנו הוא יכול להודיע למשתמשים על תוכניות שונות או לשווק אפליקציות אחרות", מסביר לוי.

כלי נוסף שמציעה Appoxee הוא מתן משוב על האפליקציה. "זה כלי חשוב כי הוא מאפשר לתת למשתמשים הזדמנות להגיב למפתח האפליקציה ולתקשר איתו, לשאול שאלות ולייצר קשר דו-כיווני", אומר לוי. "אפשר אפילו לתקשר עם משתמשים שנתנו ציונים נמוכים לאפליקציה - עוד לפני שהדירוג הנמוך יופיע בחנות האפליקציות".

Appoxee מציעה גם כלי ניתוח וסטטיסטיקות שמאפשרות להבין טוב יותר את ההתחברות והשימוש של המשתמשים עם האפליקציה. לדברי לוי, ניתן לדעת מאילו מדינות מגיעים המשתמשים, כמה משתמשים יש ביום ואיך ה-Engagment משפיע על השימוש באפליקציה - כניסות, זמן שימוש וכו'.

מה המודל הכלכלי?

הטמעת הכלים באפליקציות ניתנת בחינם אך מפתחים בעלי אפליקציות ממותגות יכולים לקבל שירות תמיכה וייעוץ על שיפור האפליקציה בתשלום. בנוסף, ניתן למתג את הכלים של Appoxee תחת מותג האפליקציה (White Label).

מה משמעות השם?

"Epoxy זה סוג של דבק וזה מה שאנחנו עושים: עוזרים למפתחי האפליקציות (Apps) להדביק אליהם את המשתמשים".