יו"ר ההסתדרות עופר עיני ומנכ"ל אל על אליעזר שקדי הסכימו היום (ד') לדחות את הקיצוצים בתנאי העובדים עד סוף חודש מאי. כזכור, במסגרת תהליך ההתייעלות שמקיימת בימים אלה אל על, בוחנים בחברה את המבנה הנכון של מספר העובדים ותנאיהם.
עיני פנה לשקדי וביקש ממנו לדחות את הטיפול בסוגיות ההתייעלות שהיו מתוכננות להפעלה באופן מיידי, לסוף החודש ושקדי נענה לבקשתו. לפי הודעה מההסתדרות הערב, היו"ר עיני מתכוון להיות מעורב בפתרון הסוגיות המהותיות שאל על מתמודדת עמן בימים אלה.
בחודשים האחרונים פיטרה אל על כ-200 עובדים, כך שבתחילת 2012 העסיקה חברת התעופה 5,791 עובדים, מהם 1,955 עובדים זמניים. זאת לעומת 5,964 עובדים שהעסיקה בתחילת 2011, מהם 2,150 עובדים זמניים. רוב המפוטרים בגל האחרון היו עובדים זמניים, אשר יכולים לעבוד בחברה פרק זמן של עד חמש שנים.
במסגרת ההסתכלות הכוללת של ההתייעלות, החברה בוחנים מה יהיה המבנה הנכון של מספר העובדים, בתיאום ובהסכמה עם העובדים, ובמסגרת היכולת הפיננסית.
"חייבים לקצץ בהוצאות"
אל על רשמה ב-2011 הפסד של 49.4 מיליון דולר, בעיקר על רקע עליית מחירי הדלק והמיתון הכלכלי שחל במחצית השנייה של השנה בעולם. בנוסף, היצע הטיסות לנתב"ג מצד החברות הזרות המשיך לגדול ונתח השוק של אל על בנתב"ג ירד ב-8.6%, לצד ירידה קטנה בשיעור התפוסה בטיסותיה ל-80.3%, הרמה הנמוכה ביותר בשנים האחרונות.
החברה גיבשה ברבעון השלישי של 2011 תוכנית התייעלות לקיצוץ בעליות התפעול שהכבידו על תוצאותיה הכספיות, והיא מיישמת אותו גם בימים אלה. עם הדוחות של 2011 בחברה מסרו כי להערכתה, היא תיאלץ להתמודד עם אתגרי שנת 2011 גם במהלך 2012, הן ברמה המימונית והן ברמה התזרימית.
אל על ביצעה בסוף 2011 הפחתת שכר של 10%-20% בהנהלה, והעובדים המועסקים תחת חוזה אישי (כמה עשרות עובדים) הסכימו להפחתה של 3%-7.5% בשכרם.
ברבעון הרביעי של 2011 החברה הפסידה 7.8 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח של 16.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010. ההכנסות עלו ב-1.5% ל-485 מיליון דולר. בכל שנת 2011 גדלו ההכנסות של אל על ב-3.6%, והסתכמו ב-2.04 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.