מיכאל גולן, הבעלים של גולן טלקום, לא הסתיר את ההתרגשות שלו היום (ב') כשהשיק את החברה הסלולרית החמישית בישראל. בראיון מיוחד ל"גלובס" מספר גולן איך הצליח להקדים את כל התחזיות לגבי השקת החברה.
"זה לא סוד שעבדנו עם צוות קטן, עם מוטיבציה ועם הרבה ניסיון. אנחנו רואים את עצמנו כמו סטארט-אפ ישראלי ממוצע, וזה אומר שיש רק יעד אחד. היעד הזה היה לעשות את ההשקה ולהכין את החברה בצורה מאוד זולה, ברורה, שקופה, וזה מה שעשינו מההתחלה. קיבלנו את הרישיון בסוף אוגוסט, היום אנחנו ב-14 במאי ואנחנו מתחילים לעבוד".
- במי אתם מתחרים ולאיזה קהל יעד אתה פונה?
"הדבר הראשון הוא שאנחנו מהווים אלטרנטיבה ל-3 חברות הסלולר הוותיקות, כי נכון לעכשיו אין הבדל ביניהן. היום, עם 99 שקל ללא הגבלה, יש הבדל משמעותי. יש הפרש משמעותי בין מה שאנחנו עושים למה שהאחרים עושים. עם כל הכבוד למפעילים האחרים, הם שייכים לטייקונים, וזה אומר קשר עם אג'נדה אחרת, קשר עם מגזרים אחרים.
"אצלנו בגולן טלקום אין לנו שום דבר אחר בראש חוץ מלהיות תחרותי וזול ובסוף גם להחזיר את הכסף לצרכן הישראלי - זה הדנ"א שלנו. השותף האסטרטגי שלנו, גזבייה ניאל, הוא סטיב ג'ובס של עולם התקשורת. הוא עשה את זה בצרפת, והם שימשו לנו דוגמה. העולם פתוח, ואפשר לראות שזה אפשרי ולטווח ארוך. וזה מה שאנחנו עושים היום פה בארץ".
לא צריכים דיבידנדים
- ההצעה החדשנית שלכם כוללת גם שיחות לחו"ל ב-99 שקל. אפשר בכלל להרוויח מהצעה כזו או שמדובר במחיר חדירה בלבד?
"אנחנו מתפרנסים כמו שצריך, זאת אומרת שאין לנו צורך בדיבידנד, ואין חובות. איך מממנים את החברה? עם הכסף של הבעלים. כמו סטארט-אפ רגיל, אין מפלצת ופירמידות. זה משנה את כל המצב, את כל העלות שלך.
"דבר שני, אנחנו מממוקדים ורק בונים חברה סלולרית. אין אצלנו אגף שיווקי שכל בוקר יעשה עוד תוכנית חדשה, עוד חבילה חדשה, עוד טריקים או אותיות קטנות. כל היתרון של המבנה הארגוני שלנו, של ההחלטות הטכניות החדשות והאסטרטגיות שלנו - נותנים את היתרון הזה לצרכן. זה המודל העסקי שלנו".
- אתה לא חושש מכך שמתגבשות קבוצות תקשורת ושאתה שחקן קטן וחדש?
"אם אתה מסתכל מה קורה בעולם ולא רק בעולם הסלולרי, אז השחקן הכי קטן הוא גם הכי יעיל וחדשני. הוא מביא סטנדרט חדש לשוק. אני קורא לכל החברות הסלולריות לבוא ולהתחרות על המחיר שלנו ולהחזיר את הכסף ללקוח.
"יש לנו אידיאולוגיה מאוד חזקה, ואנחנו חושבים שעד עכשיו הם גנבו ורימו את הלקוח וצריך לשנות את השיטה הזאת. 99 שקל זה מחיר אמיתי. זה מחיר ל-20 יורו של ניאל בצרפת (המחיר שמציעה חברת FREE שבשליטת גזבייה ניאל, ג.פ). זה מחיר שהוא צודק גם מבחינת הצורך של החברה להרוויח וגם לאפשר לצרכן ליהנות מהצעה טובה".
- האם גם המתחרים יכולים להציע מחירים דומים לשלך?
"שוב, אני קורא להם לעשות את זה. זה יראה לכולם שעד עכשיו הם היו גנבים ענקים. זה המחיר החדש, זה הסטנדרט החדש. כולם צריכים להתיישר לפי המחיר הזה, ואני מקווה שהם יעשו את זה הכי מהר שאפשר".
- אתה מכוון בעיקר לשחקניות הגדולות נכון? פחות מעניין אותך להתחרות בחברות ה-MVNO (מפעיל סלולרי וירטואלי)?
"אין לי תשובה על חברה כזאת או אחרת. אני יכול להגיד שהאווירה מרעננת, ומקורה ברפורמה של משרד תקשורת והשר משה כחלון. במבט על השוק, עד היום לא הייתה אלטרנטיבה אמיתית. גולן טלקום היא האלטרנטיבה".
חבילות הסללור החדשות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.