ספונסרית חדשה ומפתיעה לליגת האלופות: גזפרום חתמה עם אופ"א על הסכם פרסום במפעל הקבוצות הבכיר של ארגון הכדורגל האירופי. ההסכם הוא לשלוש העונות שבין 2012/13-2014/15.
ענקית הגז הרוסית מצטרפת בכך, לראשונה, למעגל המפרסמים של הצ'מפיונס ליג. היא תעניק חסות למפעל בשלוש העונות הקרובות יחד עם ספונסריות ותיקות יותר שלו: חברת כרטיסי האשראי מסטרקארד, בנק ההשקעות יוניקרדיט, חברת הרכב פורד, יצרנית הבירות הייניקן, וקונסולת המשחקים פלייסטיישן של תאגיד האלקטרוניקה סוני.
לאחר חתימת ההסכם עם גזפרום, סגרה למעשה אופ"א את רשימת שש המפרסמות של הצ'מפיונס ליג עד 2015. הסכמי הפרסום מהווים נתח נכבד ממודל ההכנסות של ליגת האלופות: לפי הדוחות הכלכליים של אופ"א לעונת 2010/11, הסתכמו ההכנסות מסעיף זה ב-259.91 מיליון אירו. 885 מיליון אירו נוספים הכניסה ליגת האלופות באותה עונה מזכויות שידור. לפי הערכות, כלל הסכמי השידור והפרסום בשנים 2012-2015, ובכללם ההסכם החדש עם גזפרום, צפויים להיות גבוהים משמעותית לעומת ההסכמים של 2009-2012.
יש לציין כי הקשר החדש עם אופ"א אינו ההשקעה היחידה של גזפרום בכדורגל האירופי. בדצמבר 2005 הפך התאגיד, שנמצא בשליטת ממשלת רוסיה, לבעלים של קבוצת זניט סט. פטרסבורג מהליגה הבכירה ברוסיה; בנוסף, גזפרום היא הספונסרית הראשית של שאלקה 04 מהבונדסליגה הגרמנית, ושל הכוכב האדום בלגרד מהליגה הסרבית.
גזפרום, שרשמה בשנת 2011 רווח נקי של 44.6 מיליארד דולר, מחזיקה בנוסף גם בערוץ הטלוויזיה הרוסי NTV Plus, שמשדר ברוסיה את משחקי ליגת הכדורגל המקומית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.