אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, עסקת רכישת רשת מחסני כמעט חינם של צים שיווק על-ידי רשת יינות ביתן תצא לדרך מיד לאחר תשעה באב.
ל"גלובס" נודע כי רוב פרטי העסקה סוכמו, וכי יינות ביתן תשלם 265 מיליון שקל לאחים עדי ורני צים עבור השליטה (75%) בחברה.
סכום זה משקף למחסני כמעט חינם שווי של 354 מיליון שקל - נמוך במעט משווי החברה בעת ההנפקה בבורסה לפני שנה וחצי, שעמד אז על 360 מיליון שקל (אחרי הכסף).
החתימה על העסקה מתעכבת בשל מנהגם של הרוכשים, הזוג נורית ונחום ביתן, שלא לחתום על עסקאות בתקופת בין המצרים, עד לסיום צום תשעה באב החל בתחילת השבוע הבא.
כפי שנחשף ב"גלובס" במאי 2012, יינות ביתן ניהלה משא-ומתן לרכישת מחסני כמעט חינם, אף כי הידיעה הוכחשה על-ידי כמעט חינם ולא דווחה כנדרש לבורסה.
על-פי הערכות, עם השלמת העסקה אין בכוונת הזוג ביתן למזג את רשת יינות ביתן הפרטית עם רשת מחסני כמעט חינם הציבורית, והכוונה היא ליצור סינרגיה בין שתי הרשתות שתעניק יתרונות בסחר.
צים שיווק הונפקה בסוף 2010, לאחר שהאחים צים משכו דיבידנד של 50 מיליון שקל מהחברה. הם מכרו כ-15% מהמניות לציבור, ובמאי 2011 מכרו 10% נוספים מהמניות שבידיהם למשקיעים מוסדיים, תמורת 47 מיליון שקל.
ב-2011 צמחו הכנסותיה של כמעט חינם ל-1.27 מיליארד שקל - עלייה של 21% לעומת 2010, עקב פתיחת יותר מ-20 סניפים של כמעט חינם מאז אותה שנה (33 סניפים כיום). הרווח הגולמי עמד בתקופה זו על 300 מיליון שקל, והרווח התפעולי נשחק מעט והסתכם ב-51 מיליון שקל. הרשת חתמה את השנה עם רווח נקי של 35 מיליון שקל.
יינות ביתן היא חברה פרטית שהוקמה ב-1993 על-ידי בני הזוג ביתן, ולה 27 סניפים. מחזור המכירות השנתי עומד על 1.33 מיליארד שקל, והעסקה תהפוך אותה לרשת השיווק השלישית בגודלה בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.