שיעור חדירת הטלפונים הסלולריים בישראל הוא אחד מהגבוהים במדינות המערביות, ועובדה זו לא פוסחת גם בכל הקשור לשימוש צרכני נבון במכשירים אלה. למעשה, ישראל היא שיאנית העולם בכל הקשור לשימוש בסלולר ככלי לבדיקת מידע והשוואת מחירים לפני רכישה פיזית בחנות - כך עולה ממחקר חדש שפרסמו גוגל, תאגיד הפרסום IAB אירופה וחברת המחקר TNS בקרב כ-40 מדינות וכ-2,500 נסקרים מכל מדינה.
מדובר על שיעור של כ-40% מהישראלים שעושים שימוש בסלולרי לצרכים אלה, לעומת 35% בארה"ב, 20% בצרפת ורק 14% בגרמניה.
הרצון של הישראלים להיות צרכנים נבונים ולא לצאת פראיירים באה לידי ביטוי גם בשיעורים גבוהים של עריכת סקרי שוק באינטרנט לפני רכישה כלשהי של מוצר. כך עולה כי 69% מהישראלים ביצעו סקר שוק באינטרנט לפני שרכשו מוצרים אישיים כמו מכונות גילוח או מכשירי פן, לעומת 59% בבריטניה ו-31% בלבד בארה"ב.
גם בתחום הטכנולוגיה מובילה ישראל עם 79% מהרוכשים שמבצעים סקר שוק לפני הרכישה בפועל, לעומת 69% באיטליה ו-64% בלבד בארה"ב.
גם בתחום התיירות, שנחשב לאחד הפופולריים ביותר בעריכת השוואת מחירים, רושמת ישראל מובילות קלה עם שיעור של 87%, לעומת 86% בבריטניה ו-81% בארה"ב.
עם זאת, ישנם תחומים שבהם ישראל מפגרת במיוחד, כמו תחום הספרים עם 41% בלבד שעורכים סקר שוק באינטרנט (לעומת 63% בגרמניה ו-50% באיטליה); תחום האופנה עם שיעור של 30% מבין הישראלים (שיעור דומה לארה"ב אך נמוך מזה של בריטניה וצרפת עם 42% ו-45% בהתאמה); ותחום הצעצועים עם 35% בלבד לישראל, לעומת מעט מעל 50% לצרפת וגרמניה.
תמונה דומה אפשר למצוא גם בהשוואת המחירים דרך הסלולר, שם ישראל מובילה בתחומים כמו תיירות עסקית (12%), פיננסים ונדל"ן (8%), כלי רכב (8%) ומכשירי סלולר (12%). בשאר התחומים ישראל עומדת על שיעור דומה למדינות מערביות מתקדמות אחרות.
אך על אף המובילות של ישראל בבדיקת מידע על מוצרים והשוואת מחירים אונליין לפני הרכישה בתחומים מסוימים, ניכר כי שיעור הישראלים שבסופו של דבר רוכשים באינטרנט נמוך באופן ניכר. כך, בעוד ש-69% מהישראלים מבצעים סקרי שוק בתחום מוצרי הצריכה האישיים, רק 30% רוכשים מוצרים אלה אונליין.
דוגמה נוספת היא בתחום התיירות, שם 87% מהישראלים בודקים ומשווים מחירים, אך רק 49% רוכשים בסופו של דבר באינטרנט. תחום נוסף שמבליט את הפער הוא הטכנולוגיה עם 79% שבודקים, אך רק 25% שבאמת רוכשים אונליין.
"יש תחומים שאין עדיין אפשרות לרכוש אונליין או שהפלטפורמות לא מספיק נוחות, ואז אנשים קונים אוף ליין", מסביר סמנכ"ל לקוחות מקומיים בגוגל ישראל, אהרון די קסטרו. "יש קטגוריות כמו ספרים ואופנה, שאף אחד לא לקח עליהם בעלות דיגיטלית, ויש פה הזדמנות לחדשנות והפיכתם למתקדמים אונליין".
סמנכ"ל מחקר ואסטרטגיה בגוגל ישראל, רובין שולמן, הוסיף כי "בשורה התחתונה, הישראלים כן מוכנים לרכוש באינטרנט, ואם יש היצע מתאים, אז אנשים בישראל ישתמשו בו".
באשר למובילות של ישראל בתחום הסלולרי, אמר די קסטרו כי "אומרים שהסלולר ובמיוחד הסמארטפון הוא העתיד של האינטרנט, אבל בישראל אפשר להגיד שהוא כבר ההווה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.