מספר ימים לאחר פתיחת העונה החדשה, ועוד בטרם אירחו חלק מהקבוצות את משחק הפתיחה שלהן בביתן, מסתמנת ירידה משמעותית במספר רוכשי המנויים בקרב הקבוצות "הגדולות" של ליגת העל (מכבי ת"א, הפועל ת"א, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים), אלו שנהנות מכמויות האוהדים הנרחבות ביותר בישראל.
מנתונים שנאספו על-ידי "גלובס", עולה כי ארבע הגדולות מכרו עד כה כ-13% פחות מנויים לעונת 2012/13, ירידה כוללת של כ-3,100 מנויים לעומת 2011/12. הירידה מגלמת אובדן הכנסה של כ-4.1 מיליון שקל.
הקבוצה היחידה מבין הגדולות שהעלתה ב-2012/13 את כמות המנויים שלה לעומת 2011/12 היא מכבי חיפה, שמכרה אשתקד 5,500 מנויים, ולעונה הנוכחית מכרה עד כה כ-5,700 מנויים (שהניבו כ-6.1 מיליון שקל). הפועל ת"א ממשיכה להיות הקבוצה שמוכרת הכי הרבה מנויים בישראל, אם כי היא ראשיה יכולים לדאוג מירידה בכמויות, זו השנה השנייה ברציפות: האדומים מכרה עד כה כ-7,500 מנויים, לא כולל יציע הכבוד בבלומפילד, לעומת 8,800 בשנה שעברה. המשמעות: ירידה בהכנסה, מכ-9 מיליון שקל אשתקד לכ-7.6 מיליון העונה. שיא המועדון מלפני שנתיים, 9,620 מנויים, הכניס להפועל 10.07 מיליון שקל.
מכבי ת"א, על-אף המהפך המקצועי והבאת הצוות המקצועי מהולנד וקטאלוניה, מכרה עד כה כ-6,500 מנויים לעומת 7,200 בעונה שעברה (ירידה בהכנסות מ-8.5 מיליון שקל, לסביבות 6.5 מיליון). הנפילה הגדולה ביותר נרשמה בבית"ר ירושלים: אם בעונה שעברה מכרה קצת יותר מ-2,000 מנויים שהכניסו לה כ-1.2 מיליון שקל, העונה מעריכים את המכירה ב-700 מנויים בלבד, חלקם במסגרת הדיל להצטרפות האוהדים לעמותה. המכירה הניבה 350 אלף שקל בלבד.
על-פי הערכות, הצניחה במכירת המנויים נובעת מהירידה בקרנו של הכדורגל הישראלי בעקבות אירועי האלימות אשתקד, הירידה ברמתן של הקבוצות "הגדולות", וכן המצב הכלכלי במשק. עם זאת, חשוב להזכיר כי מכירת המנויים לעונה הנוכחית עדיין לא הסתיימה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.