קבוצת גולף חותמת של שנת 2012 עם צניחה חדה של 26.6% ברווח הנקי, שהסתכם ב-48 מיליון שקל, וזאת לעומת רווח נקי של 65.4 מיליון שקל בשנת 2011.
התחרות המתגברת בשוק האופנה וכלי הבית הביאה להרעה בביצועים של הקבוצה. קבוצת גולף מחזיקה 190 חנויות ברשתות גולף אנד קו, גולף קידס, פולגת, מותג ההנעלה מקס מורטי, רשת ההלבשה התחתונה אינטימה, רשת אופנת הגלישה בלו בירד וכן ברשת חנויות עודפים הפועלת תחת המותג ספרינט.
הקבוצה מדווחת על שני מגזרי פעילות - האחד הוא אופנת ההלבשה, והשני הוא אופנת הבית, הכולל בנוסף למכירות כלי הבית והטקסטיל גם את פעילות בגדי הילדים קידס ובייבי.
מכירות מגזר ההלבשה רשמו ירידה של 2.3% והסתכמו ב-350 מיליון שקל. שיעור הירידה בחנויות זהות עמד על 3.7%.
בקבוצה אומרים כי הירידה במכירות נגרמה בעיקר כתוצאה מירידה במכירות קולקציית הקיץ, בעיקר הלבשה תחתונה, ועקב מזג-האוויר החורפי ששרר במהלך החודשים ינואר עד אפריל 2012. גם מבצע "עמוד ענן" העיב במיוחד על המכירות בנובמבר 2012.
למרות ירידה מתונה (2%) ברווח הגולמי ושמירה על רווח גולמי של 61%, הרווחיות הגולמית במגזר צמחה ב-25% - מ-27.7 מיליון שקל ב-2011 ל-20.77 מיליון שקל ב-2012.
גולף שומרת על רמת המכירות בתחום אופנת הבית, ואלה עלו ב-2.2% ל-342.8 מיליון שקל. ואולם, התחרות המתגברת גם בענף זה נתנה את אותותיה על ביצועי גולף, שנאלצה לשחוק מחירים ולספוג ירידה ברווח.
הרווח הגולמי במגזר עמד על 194.8 מיליון שקל, שהיוו 56.8% מהמכירות לעומת שיעור רווח גולמי של 95% בשנה הקודמת. הרווח התפעולי במגזר צנח ב-23% מ-52.8 מיליון שקל בשנת 2011 ל-40.6 מיליון שקל בשנת 2012. בהתאם ירד גם שיעור הרווח התפעולי מ-15.7% ל-11.8% בתקופה זו.
בניסיון להתמודד עם הירידה במכירות ההלבשה, הכניסה לאחרונה הקבוצה את המותג TSUMY לרשת גולף. ואולם, נראה כי בקבוצה טרם גיבשו תוכנית אסטרטגית לרשת בלו בירד שנחלשת.
הקבוצה מדווחת על כוונתה להתחיל במכירת מקוונות של חבילות שי לאירועים שישלחו לבתים, ובשלב ראשון תשווק הקבוצה חבילות שי ליולדת.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.