יצרנית המזון אסם דיווחה הערב (ג') על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2012. מחזור המכירות של קבוצת אסם בשנת 2012 גדל והסתכם בכ-4.09 מיליארד שקל לעומת כ-3.96 מיליארד שקל ב-2011, גידול של 3.3%. מחזור המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2012 גדל ב-7.5% לרמה של 1.01 מיליארד שקל, בין השאר עקב עיתוי חגי תשרי.
המכירות לשוק המקומי בשנת 2012 הסתכמו בכ-3.42 מיליארד שקל, גידול של 3.1% לעומת 2011.
הרווח הגולמי של הקבוצה בשנת 2012 הסתכם בכ-1.68 מיליארד שקל, גידול של 1.7% בלבד לעומת 2011. למרות הגידול ברווח הגולמי, שיעור הרווח הגולמי כאחוז מהמחזור בשנת 2012 ירד מרמה של 41.7% לרמה של 41.0% וברבעון הרביעי מרמה של 40.9% לרמה של 40.4% .
השחיקה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת מהתיקרות מחירי חומרי הגלם בעולם והתיקרות של תשומות נוספות (אנרגיה, מים וארנונה). בתקופת הדו"ח הקבוצה ספגה חלק ניכר מהתיקרויות אלו שהשפעתן קוזזה באופן חלקי באמצעות תהליכי התיעלות במפעלים, כאשר רק בנובמבר 2012 ביצעה הקבוצה עידכון מחירון.
הרווח התפעולי של אסם הסתכם בכ-511 מיליון שקל, גידול של 1.8% . ברבעון הרביעי הסתכם הרווח התפעולי בכ-122 מיליון שקל, גידול של 2.6%.
בשורה התחתונה דיווחה אסם כי הרווח הנקי ב-2012 הסתכם בכ-357 מיליון שקל לעומת כ-341 מיליון שקל ב-2011, עלייה של 4.8%. ברבעון הרביעי רשמה אסם גידול של 13% ברווח לרמה של כ-76.2 מיליון שקל.
באסם מציינים כי השיפורים ברווח הם בעיקר תוצאות מדיניות הקבוצה בשנים האחרונות הבאה לידי ביטוי בהרחבת הפעילות תוך החדרה מתמדת של מוצרי נסטלה, חדירה לתחומי פעילות חדשים בארץ ובחו"ל, השקת מוצרים חדשים וזאת בנוסף לתהליכי מיזוג והתייעלות הבאים לידי ביטוי בירידה בעלויות התפעוליות כאחוז מהמחזור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.