היקף החובות של בטר פלייס עומד על 40 מיליון דולר, ושווי הנכסים מסתכם בכ-9.5 מיליון דולר בלבד - כך עולה מבקשת הפירוק של החברה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז.
בטר פלייס מבקשת למנות לה מפרק זמני, לאחר שהחברה לישראל ובעלי המניות האחרים החליטו להפסיק את השקעתם בחברה. לאחרונה דווח ב"גלובס" כי בטר פלייס זקוקה לחצי מיליארד דולר נוספים על מנת להגיע לאיזון בעוד 4 שנים. זאת, לאחר שכבר הושקעו בחברה 850 מיליון דולר.
"המבקשות מצויות בחדלות פירעון", נכתב בבקשת הפירוק של בטר פלייס והחברות-הבנות שלה.
בטר פלייס מציינת כי היא מעסיקה 320 עובדים ומשרתת מאות לקוחות המשתמשים ב-940 מכוניות. לחברה 38 תחנות החלפת סוללות ו-1,804 נקודות טעינה ברחבי הארץ.
היקף הכנסות החברה ב-2012 עמד על 7 מיליון דולר בלבד, ויש לה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת. ב-2012 לבדה הפסידה החברה 454 מיליון דולר, ומאז הקמתה צברה הפסדים אדירים של 812 מיליון דולר.
חובות החברה הינם לחברת רנו, קבלנים שונים, ספקי שירותים, עובדים שאמורים לקבל משכורות, חברות ליסינג, אנשים פרטיים שקנו את המכוניות החשמליות וטרם קיבלו אותן למרות ששילמו, משכירי נכסי נדל"ן וכמובן רשויות המדינה.
נכסי החברה הם תחנות ההטענה, מלאי של כ-350 מכוניות, תוכנה וחומרה; בטר פלייס עצמה מודה כי מדובר בנכסים שערכם במכירה לצד שלישי הינו "זניח". יתרה מזאת - בטר פלייס מציינת כי חלק נכבד מהסוללות משועבדות לחברת רנו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.