חברת בלקברי (לשעבר ריסרץ' אין מושן) הודיעה היום (ב') כי היא שוקלת להעמיד את עצמה למכירה. בכך מאותתת יצרנית הסמארטפונים שאין בכוונתה להישאר חברה עצמאית, בעוד המתחרות המרכזיות שלה אפל וסמסונג נוגסות במכירות שלה.
החברה הודיעה כי תקים צוות מיוחד שיבחן מספר אפשרויות אסטרטגיות, במטרה להגדיל את הערך שלה ואת מכירות הבלקברי 10, מוצר הדגל של החברה. בין האפשרויות שעומדות על הפרק הן שותפות עסקית, שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברות אחרות ואף מכירת החברה.
ההודעה של בלקברי מגיעה מספר חודשים לאחר שהחברה החליטה להילחם במתחרות המרכזיות שלה והשיקה סמארטפון מתקדם בשם בלקברי 10, מתוך תקווה שהוא יסייע לה להיחלץ מהמצב אליו היא נקלעה. אולם, הביקוש לקו המוצרים החדשים של החברה, חלש ומכירות הבלקברי Z10, המכשיר המתקדם ביותר של החברה, פספסו את תחזיות האנליסטים בכמעט מיליון יחידות ברבעון הראשון של השנה.
"בהתחשב בחוזק של הטכנולוגיה שלנו, בסביבה התחרותית ובהתפתחויות בתעשיית הסלולר, אנו מאמינים כי כעת זה הזמן הנכון לחפש אחר אלטרנטיבות אסטרטגיות", אמר טימוטי דטלס, חבר דירקטוריון בלקברי שמונה ליו"ר הצוות המיוחד.
לפני כשנה החברה שכרה את את שירותיהם של בנקי ההשקעות ג'יי.פי מורגן ו-RBC קפיטל מרקט, כדי שישמשו עבורה יועצים פיננסים ואסטרטגים. באותה התקופה הצהירו בכירים בחברה כי מכירתה אינה עומדת על הפרק.
בעקבות ההודעה מניית בלקברי מזנקת בכ-5.5% במסחר בוול סטריט.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.