הפתעה בתחום תקציבי הפרסום של המוסדות להשכלה גבוהה: ל"גלובס" נודע כי תקציב המכללה למינהל יוצר ממשרד הפרסום מקאן-אריקסון ועובר לאדלר-חומסקי. תקציב המכללה למינהל נחשב לא רק ליוקרתי ביותר מבין תקציבי מוסדות ההשכלה הגבוהה, אלא גם לגדול ביותר מבחינת השקעה כספית.
הפרידה ממשרד הפרסום מקאן-אריקסון לא נחשבת להפתעה גדולה, שכן בחודשים האחרונים לא נרשמה שביעות-רצון גבוהה במיוחד בהתנהלות בין שני הגופים. כך, למשל, את אחד הקמפיינים הבולטים למכללה למינהל בשנה האחרונה יצר משרד הפרסום טוויסטד, האמון בדרך-כלל על פרסום אינטראקאטיבי, אך סיפק למכללה במקרה זה פתרון כולל.
בשוק העריכו כי תקציב המכללה למינהל ייצא בקרוב למכרז, כשמשרדי הפרסום שנחשבו למועמדים כמעט ודאיים להתמודד עליו היו באומן-בר-ריבנאי, שלא מטפל בתקציב מכללות, או משרד הפרסום יהושע TBWA, שנפרד באחרונה מתקציב קידום.
לכן, ההחלטה להתקשר עם אדלר-חומסקי ללא מכרז הפתיעה את השוק, מה גם שנהוג בדרך-כלל במכללות בסדר גודל כזה לערוך מכרז. על-פי ההערכות, מה ששימש כזרז להחלפת משרד הפרסום היו שינויים פרסונליים במכללה - המרכזי שבהם הוא מינויו של רון גוטלר ליו"ר.
לאדלר-חומסקי דווקא היה תקציב מכללות בין לקוחותיו - תקציב המרכז הבינתחומי הרצליה, שבו הוא מטפל מאז 2007. גם אז הצליח המשרד לקחת את התקציב ממקאן-אריקסון, שטיפל בו במשך 13 שנה.
עתה יש להניח תקציב המרכז הבינתחומי הרצליה ייצא למכרז, זאת למרות שתקציב הפרסום שלו קטן. היקף הפרסום של המרכז הבינתחומי עמד בשנה החולפת על 2 מיליון דולר במחירי מחירון.
משרד הפרסום מקאן-אריקסון מטפל בתקציב המכללה למינהל מזה כ-3 שנים. המשרד זכה בו במסגרת מכרז שבו התמודדו גם משרדי הפרסום יהושע TBWA וגיתם BBDO. באותה עת טיפל בתקציב יהושע TBWA, שהחזיק בו כ-5 שנים.
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של המכללה למינהל עמד בשנה החולפת על 6.3 מיליון דולר במחירי מחירון.
באדלר-חומסקי ובמקאן סירבו להתייחס לידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.