בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף 61 מיליון שקל הוגשה נגד בזק, בגין הטעיית צרכנים בשירות 144. לטענת קבוצת התובעים, המיוצגת בידי עורכי הדין בעז ודוד גידנסקי, בזק אינה מגלה שקיפות בנוגע לשירות.
לטענתם, כאשר לוחצים על כוכבית על מנת לחייג אוטומטית למספר שניתן ב-144, הצרכן משלם סכום אשר לא נמסר לו. עד 2009 בזק לא הודיעה כלל כי השירות כרוך בתשלום נוסף, ואילו החל מ-2009, בעקבות פנייה של המועצה לצרכנות, החברה מיידעת כי הדבר כרוך בתשלום. אולם, לטענת התובעים, מרבית המשתמשים בשירות לוחצים על כוכבית עוד לפני ההודעה על התשלום, וכך אינם מיודעים על כך.
התביעה, בסך 61 מיליון שקל, מייצגת את כלל המשתמשים בשירות 7 שנים אחורה, בהנחה כי בזק מכניסה משירות זה 9 מיליון שקל בשנה.
תעריף שיחת 144 עומד על 1.74 שקל, ובמקרה שהפונה לשירות מבצע השלמת שיחה למספר הטלפון באמצעות לחיצה על מקש הכוכבית, ישנה עמלה נוספת בסך 61.05 אגורות, בנוסף לחיוב בגין השיחה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.