חברת UMI נערכת לשינוי נוסף במערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי החברה עורכת מכרז על תקציב הפרסום של מותג הרכב קאדילק, המטופל כיום במשרד הפרסום דובצקי-זקס-אוברוצקי.
על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום y&r ישראל ופוגל-אוגילבי. גם דובצקי יקבל הזדמנות להתמודד על התקציב וייקח חלק במכרז.
תקציב הפרסום שלUMI הוא אחד הגדולים בשוק בתחום הרכב, אך חלקו של דובצקי בו קטן יחסית. בחלק הארי של התקציב מטפל משרד הפרסום ראובני-פרידן, שקיבל אותו לידיו לפני כשנה וחצי, אז הופקד בידיו המותג שברולט.
דובצקי מטפל כיום בתקציבי המותגים איסוזו וקאדילק ואחראי על פרסומי הטרייד-אין והמוסכים. בעבר היה דובצקי המשרד המשמעותי בתקציב, אך עם השנים חל כרסום במעמדו - בתחילה על-ידי גלר-נסיס, שקיבל את המותג שברולט, ובהמשך על-ידי ראובני-פרידן.
בשוק מעריכים כי המועמד בעל הסיכוי הגבוה יחסית לקבל את התקציב הוא משרד הפרסום פוגל-אוגילבי. נציגי פוגל כבר נפגשו עם הנהלת החברה בתקופה האחרונה, ובשלב הראשון נראה היה כי ההתמודדות תהיה בינם לבין דובצקי בלבד. אך ב-y&r למדו כנראה על המהלך המתרקם וביקשו וקיבלו הזדמנות להתמודד, וכך צפויים שלושת המשרדים להציג פרזנטציות במהלך השבוע הבא.
יצוין כי לשני המשרדים יש ניסיון רב בתקציבי רכב: פוגל-אוגילבי טיפל במשך מספר שנים בתקציבי סובארו ובהמשך בתקציבי צ'מפיון מוטורס. עם זאת, בשנים האחרונות אין הוא מטפל בתקציב רכב כלשהו. y&r ישראל טיפל עד לפני שנתיים בתקציבי כולמוביל, ולאחר הפרידה מהם הועבר אליו לתקופה מסוימת תקציב הפרסום של רנו.
תקציב הפרסום של קאדילק אינו גדול, אך עבור שני המשרדים, שמנסים כל אחד בדרכו לחזור להיות גוף רלוונטי בענף הפרסום, מדובר בתקציב אסטרטגי.
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של קאדילק עמד ב-2012 על כ-2.4 מיליון דולר במחירי מחירון. מתחילת השנה הושקעו במותג כ-2.8 מיליון דולר במחירי מחירון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.