אייפקס ישראל מתעניינת ברכישת מניות או בשליטה בקבוצת פוקס - כך נודע ל"גלובס". מדובר במגעים ראשונים בין הצדדים במסגרתם נפגשה מנכ"לית אייפקס, זהבית כהן, עם מנכ"ל ומבעלי השליטה בפוקס, הראל ויזל. בנוסף קיימה כהן ביקור במשרדי הקבוצה באיירפורט סיטי.
עוד נודע כי בשבוע שעבר חתמה אייפקס על הסכם סודיות עם הקבוצה, והיא צפויה כעת לקבל לידיה מסמכים ולהיכנס לבדיקת החברה.
קבוצת פוקס, הנסחרת לפי שווי של 1.229 מיליארד שקל, נמצאת בשליטה משותפת של ויזל החזקות (25.89%), אברהם פוקס (25.48%) ואיש העסקים לב לבייב (19.43%). במקרה שהמגעים יתקדמו לכדי עסקה, ההערכות הן כי ויזל עצמו יבקש להשאיר בידיו חלק מהמניות.
קבוצת פוקס החלה את דרכה ב-1995, וב-2002 הונפקה בבורסה של תל-אביב. ביוני האחרון נכנסה למדד תל-אביב 100, ומתחילת השנה קפצה מניית פוקס ב-111%.
פוקס היא היום אחת משתי קבוצות האופנה הגדולות בישראל. השנייה היא זארה ישראל. היא החלה את דרכה כחברת אופנה, אך בהמשך הרחיבה את פעילותה לתחומים נוספים. ויזל נקט באסטרטגיה של רכישות של חברות סינרגטיות שבהן הוא ראה פוטנציאל, וזאת לצד שיפור המותג "פוקס" שהוא ליבת פעילות החברה.
שיפור בביצועים
בשנים 2006-2007 ביצעה פוקס 3 רכישות: 50% מחברת ביליהאוס, שיחד אתה פיתחה את רשת חנויות אופנת הגלישה בילבונג; 50% מרשת ללין, שאת פעילותה הרחיבה, וכיום היא מונה 85 סניפים בישראל ועוד מספר סניפים בחו"ל; ובאמצע 2007 רכשה פוקס גם 50% מרשת האופנה סאקס. פרט ל-16 חנויות של סאקס בישראל, למותג יש שתי חנויות באמסטרדם ובמוסקבה המופעלות על-ידי זכיינים.
כשהקבוצה גילתה חולשה, ויזל שינה ב-2010 אסטרטגיה שהביאה לשיפור מיידי בביצועים. ראשית, המותג פוקס התמקד באופנת הבייסיק; שנית, ויזל נקט במהלך של איחוד תתי-רשתות של המותג פוקס לחנויות גדולות. המהלך שיפר את חוויית הקנייה, חסך בהוצאות התפעול והביא גם לגידול במכירות. מאז רושמת פוקס שיפור רצוף בביצועים.
ב-2010 רשמה הקבוצה צעד נוסף כשהשיקה את רשת כלי הבית והטקסטיל פוקס הום כמתחרה לכיתן, ורדינון וגולף אנד קו. כיום מונה הרשת 35 סניפים וצפויה להגיע בסוף 2015 לפריסה של 50 סניפים.
במסיבת עיתונאים שקיימה בסוף השבוע האחרון לרגל השקת מועדון לקוחות חדש לקבוצה "DREAM CARD", אמר ויזל כי היעד של פוקס הום הוא להוביל את שוק כלי הבית והטקסטיל בתוך שנה.
ב-2012 הפכה הקבוצה גם לשחקנית בתחום האופנה הבינלאומית כשהשיקה את הרשת האמריקאית אמריקן איגל, ובצמוד לה את פעילות ההלבשה התחתונה של המותג aerie. במארס הקרוב היא צפויה להשיק גם את רשת האופנה האמריקאית לילדים THE CHILDREN'S PLACE.
בימים אלה נמצאת פוקס במשא-ומתן מתקדם לקבלת זיכיון למותג ההנעלה הקוריאני charls&kieth, וכן במשא-ומתן עם לוריאל ישראל להשקת 3 חנויות למותג האיפור מייבלין.
פרט לכך, לקבוצה 250 נקודות מכירה של המותג פוקס ב-11 מדינות. המכירות לחו"ל הסתכמו ב-9 החודשים הראשונים של השנה ב-63 מיליון שקל, שהניבו רווח תפעולי של 16.5 מיליון שקל (26.1% מהמכירות). בשנת 2012 חצה לראשונה מחזור המכירות של הקבוצה את רף המיליארד שקל, והמכירות הסתכמו ב-1.06 מיליארד שקל.
ב-9 החודשים הראשונים של 2013 רשמו המכירות גידול של 16.8% והסתכמו ב-747.9 מיליון שקל. בשל שינוי בשיטת הדיווח, מכירות אלה אינן כוללות את מכירות החברות-הבנות. יחד עם חלקה של פוקס בחברות-הבנות הגיעו המכירות ב-9 חודשים ל-858.74 מיליון שקל - קצב מכירות שנתי של 1.144 מיליארד שקל.
פוקס נהנתה בתקופה זו מרווח גולמי של 438 מיליון שקל (58.6% מהמכירות) ורווח תפעולי של 90.9 מיליון שקל (12.1% מהמכירות). בנוסף, ברשת ללין נהנתה פוקס מרווח תפעולי של 9.6 מיליון שקל (18.2% מהמכירות) וברשתות בילבונג וסאקס מרווח תפעולי של 9.5 מיליון שקל (16.4% מהמכירות). בשורה התחתונה קבוצת פוקס רשמה בתקופה זו רווח נקי של 64.2 מיליון שקל- גידול של 15%.
אייפקס ישראל וקבוצת פוקס סירבו להגיב לידיעה.
המספרים של פוקס
בעלי השליטה בקבוצת פוקס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.