רוב משרדי הפרסום שאליהם פנתה שירותי בריאות כללית בהזמנה להתמודד על תקציב הפרסום שלה, מתעתדים לעשות זאת. הכללית פנתה למשרדים מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO, יהושע TBWA, גליקמן-נטלר-סמסונוב, ראובני-פרידן, ברוקנר-נטע-יער, פובליסיס ישראל ו-y&r ישראל.
ל"גלובס" נודע כי פרט ליהושע TBWA, המטפל בתקציב הפרסום מנוגד האינטרסים של קופת-חולים מכבי, ו-y&r ישראל, שהחליטו לא להתמודד, מתכוונים שאר המשרדים לקחת חלק במשרד - בהם גם משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, המטפל בתקציב הפרסום של קופת-חולים לאומית.
יש להניח כי בגליקמן מתעתדים להתמודד על התקציב בין היתר בשל העובדה שגם תקציב קופת-חולים לאומית אמור לצאת למכרז בקרוב.
כפי שנחשף ב"גלובס", באחרונה יצא לדרך המכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית - הקופה הגדולה בישראל.
במסגרת המכרז פנתה הקופה לעשרת המשרדים הגדולים, שהיקף הפרסום שלהם עומד על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום על יותר מ-90 מיליון דולר בשנת 2012.
השלב הראשון יכלול עמידה בתנאי סף ופרזנטציה של המשרד במשרדים עצמם. לשלב השני ייבחרו כ-4 משרדים, שיציגו פרזנטציית אסטרטגיה, ורק לאחר מכן ייערך תהליך התמחרות.
מנתוני יפעת פרסום עולה כי היקף הפרסום של שירותי בריאות כללית עמד ב-2012 על כ-25.3 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-7 מיליון דולר במחירים ריאליים. ב-2013 ירד היקף הפרסום והוא עמד על 14.6 מיליון דולר במחירי מחירון.
תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית נחשב לאחד מהתקציבים האטרקטיביים בענף. שירותי בריאות כללית מחויבת במכרז על-פי חוק חובת המכרזים, שכן היא מתוקצבת על-ידי המדינה.
תקציבי-הפרסום של קופות החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה. כנגזרת מכך התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, המטופל בשנים האחרונות בחלקו הארי במקאן-אריקסון.
תקציב שירותי בריאות כללית
2012 - 25.3 מיליון דולר
2013 - 14.6 מיליון דולר
* מחיר מחירון, יפעת בקרת פרסום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.