חברת החשמל מתקפלת: ל"גלובס" נודע, כי משרד הפרסום מקאן אריקסון יחזור למערך הפרסום של החברה ויטפל בתקציב הטכני. החזרת המשרד למערך הפרסום של החברה הושגה לאחר פגישה בין אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן אריקסון, לבין יו"ר חברת חשמל, יפתח רון-טל, שבה יושרו ההדורים.
כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני כחודשיים הוחלט בחברת חשמל להפסיק את ההתקשרות עם מקאן אריקסון, לאחר ששילוח התבטא בטוויטר נגד החברה וראשיה.
הציוץ של שילוח, שהעלה את חמתם של אנשי חברת החשמל, נשלח בסוף חודש ינואר, לאחר שפרסומת בכיכובו של רון-טל עלתה לאוויר במסגרת ברייק הפרסומות המכונה "דקה לשמונה". בציוץ של שילוח נכתב: "חברת החשמל מפרסמת את עובדיה והיו"ר שלה שהם גיבורי ישראל, במקום להבין שהם עושקי ישראל. יפתח רון-טל, בתשדיר פתטי, חושב שהוא בצבא".
לאחר שנודע על סיום ההתקשרות בין חברת חשמל למקאן, התבטא שילוח שוב בטוויטר וכתב: "ראוי שחברת החשמל תפטר את כל מי שחושב עליה שהיא עושקת... כנראה שתישאר רק עם עובדיה ומנהליה... הפוליטיקאים חוששים, כי הוועד משתתף בפריימריז". אך בהמשך מותן הטון והציוץ האחרון בנושא היה כששילוח הסביר: "לא ידעתי שמקאן עובדים במודעות סטטוטוריות עם חברת החשמל, כי איני נוהג להתבטא נגד לקוחות מקאן".
מקאן אמנם אינו משרד הפרסום המוביל במערך הפרסום של חברת החשמל, לאחר שבמכרז האחרון של החברה שנערך לפני שנה זכה אדלר-חומסקי ברוב התקציב, אבל בידי מקאן נותר חלק קטן יחסי של הפרסום הטכני.
ההתקשרות של חברת החשמל עם מקאן נערכה במסגרת מכרז נפרד מהמכרז שבו זכה אדלר-חומסקי. המכרז היה על מתן שירותי פרסום לכל הנושא הסטטוטורי (מכרזים, דרושים וכדומה). על-פי המכרז, היקף שירותים אלה עמד על 3 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים.
אורן הלמן, סמנכ"ל התקשורת והרגולציה בחברת חשמל, אישר את הידיעה ואמר: "ההחלטה התקבלה לאחר שיושרו ההדורים ואנחנו חוזרים לעבוד כרגיל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.