חברת חוגלה-קימברלי קיבלה 10,000 תלונות על דליפה בחיתול האורגני של האגיס וזאת בפרק זמן של ארבעה ימים בלבד - היקף חסר תקדים כמעט. פרטים אלה נחשפו במסגרת החלטת בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אמש (ג') לאשר תביעה ייצוגית נגד החברה.
החיתול של האגיס שהכיל כותנה אורגנית הושק על ידי החברה בשנת 2010 כחדשנות שאמורה הייתה לחזק את מעמדו של המותג. אלא שכבר סמוך להשקה התברר כי החיתול דולף והחברה הוצפה בתלונות מצד צרכנים.
יוזמת התביעה, שהוגשה ע"י עו"ד רפאל אלמוג ועו"ד יואב גפני, היא אם לתינוקת שהייתה אז בת שנה ושלושה חודשים. היא רכשה במשך 3 חודשים כ-20 חבילות של החיתולים. לטענתה, "החיתולים היו פגומים באופן שלא ספגו נוזלים, גרמו להרטבה של בגדי התינוק וסביבותיו, השאירו את עור התינוק רטוב ואף גרמו סימנים אדומים על עורו".
עם גילוי התקלה, עצרה החברה את הייצור בתורכיה והעבירה אותו למפעל בעפולה אלא שגם אז, לא רק שהתלונות לא פסקו אלא שחלה עלייה במספר התלונות. בעקבות כך, החברה החליטה להפסיק את ייצור החיתול האורגני. במקביל, היא פרסמה החברה הודעות בעיתונות בהן הודתה בתקלה, התנצלה והזמינה את הלקוחות לפנות אליה לקבלת פיצוי.
חוגלה-קימברלי טוענת כי רק כ-10% מהחיתולים שיוצרו היו פגומים.
בהחלטתה אמש כתבה השופטת מיכל נד"ב: "אני סבורה כי בנסיבות העניין, ניהול תובענה ייצוגית היא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת. משהוכח כי הייתה תקלה בחיתולים, וכי ציבור לקוחות נרחב שצרך את החיתולים ניזוק לכאורה בנזק לכאורי בסכומים שאינם מעודדים הגשת תביעות אישיות, נראה כי התובענה הייצוגית היא הדרך הראויה לניהול ההליך".
תגובת חוגלה-קימברלי: "בכוונת החברה לפעול להגשת ערעור על ההחלטה. מדובר באירוע מלפני כ-3 שנים לגביו פעלה חוגלה-קימברלי כחברה אחראית ובשקיפות מלאה כלפי צרכניה, התנצלה על התקלה וניהלה מהלך פיצוי נרחב. חוגלה-קימברלי עושה את מירב המאמצים ותמשיך לפעול ללא לאות על מנת להביא לצרכניה את מוצרי הפרימיום החדשניים והמובילים בשוק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.