יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס עומדת בפני פרידה מהמותג AEG, ולאחרונה חתמה על מזכר הבנות למכירת הזכויות עליו תמורת 15 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לתנאים שונים, בהם אישור היצרנית, חברת אלקטרולוקס (Electrolux).
מוצרי AEG כוללים בין היתר מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מדיחים, תנורים, קומקומים ושואבי אבק.
המכירה שמקדמת תדיראן, שבשליטת משה ממרוד, נעשית לאחר שב-2013 היא לא עמדה בתנאי ההסכם עם אלקטרולוקס, הקובע עמידה במחזור מכירות מינימלי והצגת עלייה במכירות.
בתדיראן מייחסים בדוחות את הכישלון לעמוד בתנאים, בין היתר להשפעת מיתוג כפול והיעדר בידול בין מוצרי המותג AEG לבין מוצרי המותג אלקטרולוקס, שהיה קיים עד 2012 במוצרים והשפעותיו ניכרו גם ב-2013.
לגבי 2014 מציינים בתדיראן כי "אין באפשרות הנהלת החברה להעריך האם תעמוד בכמויות המינימום שנקבעו".
ההסכם בין הצדדים נחתם ב-2006 והוארך ב-2011 ל-3 שנים, אז גם הוגדלו יעדיה של תדיראן. לפי ההסכם, במקרה בו תדיראן לא תעמוד ביעדים, אלקטרולוקס רשאית לסיים את ההתקשרות בינהן. תדיראן אף העמידה ערבויות של עד 5 מיליון אירו להבטחת התחייבויותיה לאלקטרולוקס.
למרות שלא הצליחה לעמוד ביעדים, את 2013 סיכמה תדיראן הולדינגס בצורה חיובית, עם זינוק של כ-320% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-37 מיליון שקל.
למרות שהכנסותיה עלו רק ב-3%, ל-859 מיליון שקל, היא הצליחה לשפר משמעותית את הרווחיות הגולמית והתפעולית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.