3 שנים אחרי שהקימו את רשת בורגרים, אורן לוני ושמרית ביטון עושים אקזיט. היום (ד') חתמו השניים על הסכם למכירת בורגרים לרשת המסעדותBBB בורגוס.
הצדדים מסרו ל"גלובס" נתונים סותרים על התמורה לעסקה. לדברי רשתBBB בורגוס, התמורה לעסקה עומדת על כ-19 מיליון שקל (ללא מע"מ).
רשת בורגרים היא רשת המבורגר המבוססת על מודל זכיינות. הרשת, שנוסדה בסוף שנת 2011, מונה 49 סניפים ומתכוונת לפתוח 21 סניפים נוספים במהלך 3 החודשים הקרובים.
מחזור מכירות החברה מבוסס על תמלוגים שמשלמים הזכיינים בשיעור 4% מהמכירות ועל עמלת ספקים העומדת על 2%-4% ממחזור הקניות של הזכיינים, שעומדת על 9.3 מיליון שקל בשנה. לדבריהם, מחזור זה מניב להם רווח לפני מס של 5 מיליון שקל.
לדברי לוני, "העסקה כוללת רק את בורגרים ישראל. יש לנו סניף בלוס אנג'לס, וחתמנו על שתי עסקאות במנהטן, ואני מאמין שעד סוף השנה הבאה נחתום גם על עסקאות באיטליה ובברלין".
BBB בורגוס בורגר בר נמצאת בבעלות רון שולמן (40%), ירון ישראל (40%) ואהובה תורג'מן (20%), המשמשת גם כמנכ"לית החברה. החברה החלה את דרכה לפני יותר מעשור עם שתי מסעדות, ולפני כ-7 שנים התפתחה לרשת המונה כיום 23 סניפים במודל זכיינות. ארבעה מהסניפים מופעלים בשותפות עם בעלי החברה.
לדברי ישראל, מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על 20 מיליון שקל ומורכב מתמלוגים בהיקף של 5% ממכירות הזכיינים ועמלות ספקים על רכישות הזכיינים. ישראל אומר כי לחברה יש רווח תפעולי של 8-9 מיליון שקל בשנה, וכי מחזור מכירות הזכיינים השנתי עומד על 297 מיליון שקל.
בהתייחס לעסקה הנוכחית הוא אומר: "אנחנו משלמים מכפיל של 3.5 על הרווח. זה משלים לנו את מה שאנחנו עושים. רשת בורגרים מרוויחה היום 5 מיליון שקל לשנה לפני מס, ולכן חשבנו שהמחיר נכון. אחד היתרונות שלי הוא באיחוד כוחות שיביא להקטנת ההוצאות. להערכתי, אני יכול להוריד את הוצאות השנתיות של בורגרים מ-3.5 מיליון שקל לשנה ל-2 מיליון שקל בשנה. אני חושב שאני גם אדע להעלות את המחזורים".
- מה הפוטנציאל של בורגרים?
"הפוטנציאל זה המקום שבו נמצאת הרשת היום. הרשת צריכה רק ניהול טוב יותר ומיתוג נכון יותר".
המבורגר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.