ביום שבו פגש אברהם פוקס את הראל ויזל, דרך כוכבו. ויזל הגיע לעבוד כסוכן מכירות בחברת הטקסטיל של פוקס, ותוך זמן קצר הפך לסוכן המכירות המוביל של החברה.
אותה חברה, שנקראה "טריקו פוקס", מכרה את מוצריה לעסקים, בעיקר בדרום תל-אביב.
לימים פתחו ויזל ואחיו חנות בגדים ברמת-גן. זה היה אחרי מות אביהם, והמוטיבציה הייתה יצירת תעסוקה לאם. ההצלחה הייתה מסחררת.
אז פנה ויזל לאברהם פוקס והציע לו להקים חברת אופנה משותפת תחת המותג פוקס - ומאז הכול היסטוריה.
פוקס מכתירה את עצמה היום כקבוצת האופנה המובילה בישראל, תוך שהיא מותירה מאחור לא מעט מתחרות. מי שהניע ומניע גם היום את הקבוצה הוא ויזל, שבשוק הדביקו לו רבים את התואר "בולדוזר".
פוקס עצמו נותר תמיד מאחור ונתן אמון מלא בויזל. הוא כנראה ידע מה הוא עושה. ויזל ופוקס מחזיקים בשיעור דומה של המניות. נכון לכתיבת שורות אלה, ויזל שווה על הנייר 310 מיליון שקל, ופוקס שווה 305 מיליון שקל.
לאורך השנים הלכה פוקס וצברה כוח עצום. בזמן שרשתות אופנה רבות נתונות לחסדיהם של הקניונים, אצל פוקס המשוואה הזאת הפוכה. כוחה הנוכחי של הקבוצה מאפשר לה לקבל עדיפות בלוקיישנים ובדמי השכירות בקניונים, כמו גם השתתפות בהשקעות. הנתונים האלה לבדם מקפיצים אותה שני צעדים קדימה בתחרות.
פורטפוליו המותגים של החברה, שגדל במיוחד, מרחיק ממנה לפחות חלק מהמתחרים ומאפשר לה לנהל את התחרות בתוך הבית.
כך, כוחה של פוקס גם מול הצרכן הולך ועולה. עכשיו נותר לקוות שפוקס תעשה בכוח הזה שימוש בחוכמה ולא שימוש לרעה.
■ הפסד לאלביט: זיכיון רשת מנגו עובר לקבוצת פוקס
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.