חברה הוט, קבוצת התקשורת הפרטית שבשליטת פטריק דרהי, פירסמה היום (ו') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2014, מהן עולה כי החברה רשמה ירידה בהכנסות ועלייה ברווח הרבעוני. החברה סיימה עם גיוס חיובי נטו במנויי הסלולר ועם ירידה במנויי הטלוויזיה בכבלים וכן באינטרנט. הרווחיות מתחום הסלולר של הוט ממשיכה להישחק.
על רקע גל הביקורת נגד השירות של הוט בחודשים האחרונים, החברה שמנוהלת בידי אילן צחי דיווחה על עלייה של 35% ברווח הנקי ברבעון ל-85 מיליון שקל - בעיקר הודות לירידה בדמי קישוריות ומהסכם שיתוף הרשתות עם פרטנר.
הכנסות הוט ירדו ב-4% והסתכמו ברבעון ב-1.02 מיליארד שקל, לעומת כ-1.06 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA עלה ברבעון ב-11% ל-471 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-27% ל-197 מיליון שקל.
החברה איבדה ברבעון השלישי 12 אלף מנויי טלוויזיה ל-862 אלף, 12 אלף מנוי אינטרנט ל-727 אלף ו-4,000 מנויי טלפוניה ל-681 אלף. מספר מנויי הסלולר (באמצעות החברה הבת הוט מובייל) עלה ב-43 אלף ל-932 אלף. נמשכת המגמה של מעבר לקוחות לטריפל - 44% מלקוחות הקבוצה מנויים על שירותי הטריפל, גידול של כ- 7% לעומת הרבעון הקודם.
למרות הגידול במנויי הסלולר, הרווחיות של הוט מתחום זה ממשיכה להישחק: ההכנסות משירותי סלולר ירדו ברבעון ל-189 מיליון שקל, לעומת 191 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2013. ההכנסות מציוד סלולר עלו ל-37 מיליון שקל מ-36 מיליון שקל. ההפסד התפעולי מתחום הסלולר הסתכם ב-43 מיליון שקל, לעומת 87 מיליון שקל אשתקד. ההכנסות מתחום הטלוויזיה ירדו ברבעון ב-5% ל-808 מיליון שקל.
הוט מוסרת בדוחות כי במהלך הרבעון המשיכה החברה במהלכים לשיפור השירות ללקוחות, בדגש על קיצור זמני המענה ללקוח במרכזי השירות וקיצור זמן להגעת טכנאי.
לדברי המנכ"ל אילן צחי, "בשבועות האחרונים כבר נרשמה ירידה בזמני המענה, כתוצאה, בין היתר, מסדרת מהלכים שננקטו, ובראשם גיוס והכשרה של מאות נציגי שירות חדשים. מדדי השירות ילכו וישתפרו עד סוף 2014".
התוצאות הרבעוניות של הוט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.