לאחר שבועות של מו"מ, עכשיו זה סופי: משרדי הפרסום דרורי-שלומי וארועטי-ברמן GPS מתמזגים. המשרדים הגיעו להסכמים סופיים לגבי האופן שבו יתבצע המיזוג, המיקום החדש של המשרד הממוזג, מבנה הבעלות העתידי ומי יהיו הפיגורות הנוספות שישאו בו תפקידים. עתה נותר רק להשלים את ההליכים הפרוצדורליים.
מסתמן, כי שם המשרד הממוזג יהיה דרורי-ארועטי-ברמן, זאת מאחר שבטווח הארוך צפויה טובית שלומי למכור בהדרגה את מלוא מניותיה.
המשרד הממוזג יתמקם בבניין המשרדים של גיתם BBDO ברמת החיל בתל-אביב. גיתם מחזיק מניות בהיקף של 25% בדרורי-שלומי, ועם ארועטי-ברמן יש לו הסכם שבמסגרתו יכול גיתם להגיע לכדי 50% מהמניות.
במשרד הממוזג דרורי-ארועטי-ברמן בחרו להותיר על כנו את הצוות המנהל של דרורי-שלומי - בתפקיד המנכ"לית תכהן אלה גולדשטיין, ובתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב יחזיק שחר פילר.
כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לאחר תקופה ארוכה שבה שני המשרדים בחנו אפשרויות למיזוג עם גורמים שונים בשוק הפרסום, החל ביניהם מו"מ שהתנהל באופן שוטף וכמעט נטול מכשולים. הסיבה העיקרית לכך היא היעדר ניגודי אינטרסים בין התקציבים המנוהלים בשני המשרדים וכן העובדה שלשותפים היכרות מוקדמת שמקורה בעבודה משותפת: יוסי ארועטי היה בעבר שותף במשרד הפרסום דרורי-שלומי.
חיפשו חיבורים שונים בשוק
מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום הריאלי של ארועטי-ברמן GPS עמד ב-2013 על כ-41.6 מיליון שקל. ב-2012 עמדו היקפיו על כ-42.4 מיליון שקל. עם תקציבי העוגן של GPS נמנים ארקיע ושלמה SIXT.
היקף הפרסום הריאלי של דרורי-שלומי עמד ב-2013 על כ-65.2 מיליון שקל, וב-2012 על 63.5 מיליון שקל. עם תקציבי העוגן של דרורי-שלומי נמנים סנו ופיאט.
כאמור, בשנים האחרונות ניסו שני המשרדים לייצר חיבורים עסקיים שונים שיקפיצו אותם קדימה. בדרורי-שלומי, שנמנה באופן קבוע עם העשירייה השנייה של משרדי הפרסום, ניסו בעבר לעשות מספר צעדים אסטרטגיים במטרה לייצר למשרד דור המשך - בעיקר באמצעות מינויים של מנכ"לים, שלא בהכרח צלחו.
לפני כשנתיים מונתה לתפקיד הפרסומאית אלה גולדשטיין, ומאז היא מנהלת את המשרד ביציבות. בהמשך החלו קברניטי המשרד בניסיונות להיפרד מהשותפות בגיתם על-ידי מציאת משרד אחר שייכנס במקומם. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", המשרד ניהל משא-ומתן ממושך עם משרד הפרסום y&r, אך בסופו של דבר העסקה לא התגבשה.
כל אותה עת התנהלו מהלכים דומים ב-GPS: המשרד הוקם ב-2003 כחברה-בת של אדלר-חומסקי, שיעודה במקור היה לפעול בעיקר בתחומי הייעוץ הפוליטי והאסטרטגי, אך הוא צמח במהירות למשרד בינוני בגודלו. לפני כארבע שנים נפרדו דרכיהם של ברמן-ארועטי ואדלר-חומסקי, כשהשניים קנו מאדלר-חומסקי את המניות שהיו בידי המשרד ויצאו לדרך עצמאית.
בתחילה נקט המשרד שיטה של "בליעת" משרדי פרסום קטנים ממנו לצורך גידול. לאחר שהתברר כי הרכישות לא הוכיחו את עצמן, פעלו ארועטי וברמן לייצר מיזוג שיביא להגדלת כוחם. ניסיונות נעשו בעבר מול LEAD, ועם יורו ישראל, שעמו היה משא-ומתן בשלב מתקדם.
במקביל ניסו השותפים לגייס טאלנט כלשהו שיצעיד את המשרד קדימה. ארועטי וברמן ניסו לגייס טאלנט קריאטיבי, ופגישות נערכו עם מיטב אנשי הקריאייטיב, שלהם הוצע להיכנס לשותפות במשרד עם אחוזים נדיבים, השווים לאלה של ארועטי וברמן, אך גם במקרים אלה הדברים לא יצאו לפועל. בסופו של דבר חבר המשרד לגיתם, מה שסלל את הדרך לחיבור עם דרורי-שלומי.
יורם דרורי אישר את הידיעה ואמר בתגובה, כי המיזוג הוא כורח המציאות החדשה בענף הפרסום. לדבריו "מצאנו פרטנר טוב בלי ניגודי אינטרסים, שמאפשר לנו להגדיל את בסיס הלקוחות שלנו, לשמור ולפתח את צוות הניהול תחת אלה גולדשטיין, שחר פילר ולירון שכטר (סמנכ"ל אסטרטגיה, עב"ל), ולהמשיך בדרך להיות משרד איכותי ופורץ דרך שמסוגל לגייס לקוחות מהשורה הראשונה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.