רשת השיווק מגה חותמת את הרבעון השלישי השנה עם ירידה של 7% במכירות שהסתכמו ב-1.49 מיליארד שקל. את הקיטון במכירות מייחסים במגה לעיתוי חגי תשרי, לקיטון בצריכה בשוק ולהסבת סניפים לרשת המוזלת YOU שחלקם היו סגורים בחלק מהרבעון לצורך שיפוצים.
ירידה חדה במיוחד במכירות רשמה מגה בסניפים ההפסדיים שהיא מעוניינת לצאת מהם ושהיו עדיין פעילים ברבעון. שם צנחו המכירות ברבעון ב-43.6% ל-80 מיליון שקל בלבד, לעומת מכירות של 141.8 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. ביתר סניפי הרשת ירדו המכירות ברבעון ב-3.4%.
הרווח הגולמי הסתכם ברבעון ב-384.5 מיליון שקל שהיוו 25.66% מהמכירות, וזאת לעומת רווח גולמי של 424.8 מיליון שקל שהיוו 26.4% מהמכירות - ירידה של 9.5%. בסניפים ההפסדיים בנפרד הסתכם הרווח הגולמי ב-21.6% בלבד.
הרווח התפעולי של הרשת עלה אמנם ברבעון ב-152% ל-40.9 מיליון שקל (2.7% מהמכירות) אך חלק גדול ממנו - 28 מיליון שקל- הושג כתוצאה ממימוש חלק ממתחם המרלו"ג בראשון-לציון לאור המעבר למרלו"ג בקיבוץ אייל. בנטרול הרווח ממימוש המרלו"ג, הרווח התפעולי של הרשת צנח ברבעון ב-20.3% והסתכם ב-12.9 מיליון שקל בלבד, לעומת רווח תפעולי של 16.2 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. בהתאם, גם שיעור הרווח התפעולי לא התרומם והסתכם ב-0.86% מהמכירות בלבד, לעומת שיעור של 1% מהמכירות ברבעון מקביל אשתקד שהיה נמוך גם הוא.
במגה מעדיפים להסתכל על ביצועי הסניפים שיישארו ברשת לאחר מימוש התכנית האסטרטגית כאמור למכירות סניפים מפסידים. אלה הרוויחו ברבעון רווח תפעולי של 31.5 מיליון שקל שהיוו 2.2% ממכירות אותם סניפים.
רשת מגה מונה היום 256 סניפים. במגה אומרים כי בכוונתם להמשיך בפריסת רשת הדיסקאונט YOU המונה כיום 25 סניפים (10% בלבד מסניפי הרשת) ומציגה לדברי הרשת, גידול דו ספרתי במכירות חנויות זהות. עם זאת, הרשת לא מפרטת האם פעילותה של רשת הדיסקאונט רווחית. במגה מעריכים גם כי עד תום השנה הנוכחית הם ישלימו את העברת הסניפים ההפסדיים לגורמים שלישיים, רובם לאיש העסקים עמיקם בן צבי, שמתכוון להשיק בקרוב רשת סופרמרקטים חדשה שתקום על 8 הסניפים שרכש ממגה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.