את הקילומטראז' בקריירה שלה עשתה ענת גבריאל בכבישי הארץ עם מכונית פורד פיאסטה קטנה, שקיבלה מחברת התרופות טבע. היום, כשהיא עומדת בראש תאגיד המזון החמישי בגודלו בארץ, יוניליוור ישראל, ואנשי המכירות הכפופים לה מתלוננים על קשיים, היא עונה להם: "אי-אפשר למכור לי לוקשים. על כל סיפור שלכם אני יכולה להוסיף עשרות סיפורים שלי, על הריצות והמאבקים, כשחרשתי במשך שנים את שוק התרופות".
- האם את מסכימה עם הטענה שהרווח של רשתות המזון נשחק, אך יצרניות המזון הגדולות - כמו יוניליוור - שומרות על רווחים גבוהים ומתעלמות מהמצב במשק?
גבריאל: "עובדתית זה לא נכון. רמת הרווחיות שלנו ושל חברות מזון אחרות בישראל לא טובה יותר מהמצב בעולם. כשאני משווה את הרווחים של יוניליוור בארץ למצבה במדינות אחרות, אני מוצאת אותנו בין אלה שבתחתית טבלת הרווחיות".
- וזה לא מלחיץ אותך?
"במקום להיכנס ללחץ, אני חושבת ומתכננת שיפורים, ויש לי תוכנית ברורה איך לשנות את המצב. ברור שאני חייבת לפעול לשינוי, כי מאתגרים אותי כמנכ"לית להביא יותר רווחים".
לדבריה, "הציבור צריך להבין שכאשר הוא מתלונן על יוקר המחיה, הבעיה היא לא רק מחירי המזון הגבוהים, אלא גם תחומים אחרים, שעליהם הוא מחויב לשלם בכל חודש ממשכורתו. אבל כעסו מופנה בעיקר כלפינו, ספקי ומוכרי המזון".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.